×

رانت

همه چیز درباره " رانت "

رانت

با سلام و عرض خسته نباشید. اینجانب مالک یک آپارتمان 67 متری در طبقه همکف می باشم که حدود 30 سال از ساخت آن می گذرد. ملک فوق جنوبی بدون حیاط و 3 واحدی (هر طبقه سه واحد) می باشد. دارای یک پاسیو به طول 2.5 و عرض 2 متر می باشد که فقط از واحد همکف (واحد بنده) قابل دسترسی هست. با توجه به وجود پنجره های طبقه بالا که از نوع کشویی بازشو می باشد و کاملا مشرف به ملک اینجانب است اقدام به نصب ایرانت و سقف کاذب بر روی پاسیو نمودم و مالک طبقه فوقانی از این بابت از بنده شکایت نموده که با توجه به نظر کارشناس شهرداری می بایست تخریب گردد. آیا بنده در مورد رفع مشرفیت پنجره های ملک فوق می توانم اقدام کنم؟ و برداشتن سقف کاذب را مشروط به رفع مشرفیت پنجره هانمایم؟ سپاسگزار می شوم اگر راهنمایی بفرمایید.

سلام در قانون تملک آپارتمان تکلیف فضاهای مشاع مشخص شده و کسی نمی تواند

مشاهده پاسخ کامل

با عرض سلام و خسته نباشید. سوالی داشتم که اگر محبت فرموده و راهنمایی فرمایید ممنون میشوم. ما کلا سه برادرهستیم. پدر بنده برای من امسال یک خانه خریداری کردند.و ملک به نام خود من میباشد. لازم به ذکر است که خانه پدری ما یک ویلا میباشد که حتی قیمت یک سوم آن از ملک بنده بسیار گرانتر میباشد. حال برای تقسیم ارث ، قیمت خانه قاعدتا تقسیم بر سه میشود. اما من میخواهم به میزان قیمت ملک خودم را از سهم خودم از خانه پدری کم کنم. نکته ای وجود دارد که قیمت ها پس از خرید ملک بنده، هم قیمت ملک من و هم خانه پدری به شدت بالا رفته. حال سوال اینجاست که ایا من باید قیمت روز خانه خود را از سهم کم کنم یا قیمتی که ملک را برای من خریداری نمودند؟؟ سپاس فراوان از توجه شما.

سلام اولا ملکی که پدر به نام شما کرده متعلق به خودتان هست و جز ماترک نیست

مشاهده پاسخ کامل

سلام من متنی که میزارم رو از فیس بوک به همراه عکسهاش دیدم و از شما و همکارانتون برای کمک به این بنده خدا خواهش میکنم هر کاری از دستتان بر میاد براش انجام بدین خداییش ثواب داره ﯾﻦ ﭘﺴﺖ ﺭﻭ ﺍﯾﻨﻘﺪﺭ ﺑﻪ ﺍﺷﺘﺮﺍﮎ ﺑﮕﺬﺍﺭﯾﺪ ﺗﺎ ﺑﻪ ﮔﻮﺵ ﺍﻭﻧﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺸﻨﻮﻥ ﺑﺮﺳﻪ. ﺧﺎﻧﻪ ﺳﺎﺯ ﺧﺎﻧﻪ ﻧﺸﯿﻦ ﺣﺴﯿﻦ ﺭﺳﺘﻤﯽ ﮐﺎﺭﮔﺮ ﺳﺎﺩﻩ ﺳﺎﺧﺘﻤﺎﻧﯽ ﺑﻮﺩﻩ ﮐﻪ ﺣﺪﻭ ... ﺩ 9 ﻣﺎﻩ ﭘﯿﺶ ﺑﻌﻠﺖ ﺳﻘﻮﻁ ﯾﮏ ﻓﺮﻏﻮﻥ ﭘﺮ ﺍﺯ ﺁﺟﺮ ﺍﺯ ﻃﺒﻘﻪ ﺳﻮﻡ ﻭ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺩﭼﺎﺭ ﺷﮑﺴﺘﮕﯽ ﺍﺯﻧﺎﺣﯿﻪ ﻟﮕﻦ ﮔﺮﺩﯾﺪ ، ﺣﺴﯿﻦ ﭘﺲ ﺍﺯ ﻣﺮﺍﺟﻌﻪ ﺑﻪ ﺑﯿﻤﺎﺭﺳﺘﺎﻥ ﻣﺸﺨﺺ ﻣﯿﮕﺮﺩﺩ ﺍﺣﺘﯿﺎﺝ ﺑﻪ ﻋﻤﻞ ﺟﺮﺍﺣﯽ ﺩﺍﺭﺩ ، ﮐﻪ ﺑﻌﻠﺖ ﻫﺰﯾﻨﻪ ﺑﺎﻻ ﻭ ﻧﺪﺍﺷﺘﻦ ﺑﯿﻤﻪ ﻭ ﺣﻤﺎﯾﺖ ﮐﺎﺭﻓﺮﻣﺎ ﻭ ﻭﺿﻌﯿﺖ ﻧﺎﻣﻨﺎﺳﺐ ﻣﺎﻟﯽ ﺧﺎﻧﻪ ﻧﺸﯿﻦ ﺷﺪﻩ ﻭ ﻫﻤﺴﺮ ﻭ ﻓﺮﺯﻧﺪﺍﻧﺶ ﺍﺯ ﺍﻭ ﻣﺮﺍﻗﺒﺖ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ ، ﺍﻭ ﻣﺎﻫﻬﺎﺳﺖ ﺑﺎ ﺯﺧﻢ ﺑﺎﺯ ﻭﺩﺭﺩ ﻓﺮﺍﻭﺍﻥ ﺩﺳﺖ ﻭ ﭘﻨﺠﻪ ﻧﺮﻡ ﻣﯿﮑﻨﺪ ﻭﺍﺯ ﮐﻤﺮ ﺑﻪ ﭘﺎﯾﯿﻦ ﺩﺭ ﻭﺿﻌﯿﺖ ﺑﯽ ﺣﺲ ﺍﻋﺼﺎﺏ ﻭ ﺩﺭ ﺣﺪ ﻓﻠﺞ ﺑﻮﺩﻥ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺭﺩ ﻭﺿﻌﯿﺖ ﭘﯿﺶ ﺭﻭ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻭ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺣﺎﺩ ﻣﯿﺒﺎﺷﺪ . ﺣﺴﯿﻦ ﺩﺍﺭﺍﯼ ﻫﻤﺴﺮ ﻭ ﭼﻬﺎﺭ ﻓﺮﺯﻧﺪ ﻣﯿﺒﺎﺷﺪ ( 3 ﺩﺧﺘﺮ ﻭ 1 ﭘﺴﺮ ) ﺍﻭ ﺩﺭ ﻣﻨﺰﻟﯽ ﺍﺳﺘﯿﺠﺎﺭﯼ ﺑﺎ ﻭﺿﻌﯿﺖ ﻧﺎﻣﻨﺎﺳﺐ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ، ﺣﺴﯿﻦ ﺍﻫﻞ ﺭﻭﺳﺘﺎﯼ ﮐﻮﺭﻩ ﺩﺭﻩ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺭﻭﺳﺘﺎﻫﺎﯼ ﺗﻮﺍﺑﻊ ﻣﺮﯾﻮﺍﻥ ﻣﯿﺒﺎﺷﺪ . ﺑﻨﺎﻡ ﺍﻧﺴﺎﻧﯿﺖ ﺍﯾﻦ ﭘﺴﺖ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺍﺷﺘﺮﺍﮎ ﺑﮕﺬﺍﺭﯾﺪ . ﺷﺎﯾﺪ ﻣﻘﺎﻣﯽ ، ﻣﺴﺌﻮﻟﯽ ، ﮐﺴﯽ ﭘﺴﺖ ﺭﺍ ﺩﯾﺪ ﻭ ﮐﺎﺭﯼ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻥ ﺣﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺩﺍﺩ.

جای تاسف است ولی علت عدم حمایت از چنین اشخاصی ضعف و ناکارامدی نظام تامین اجتماعی و مسئولیت مدنی است زیرا

مشاهده پاسخ کامل

پدرم سه قطعه زمین داشت ودرسندی مکتوب در خرداد ماه سال 83 اعلام می دارد که زمین اولش را دوسهم برای پسر و یک سهم برای دختر(همگی عاقل وبالغ) تقسیم می نماید. همچنین اعلام می دارد قسمتی از زمین دوم را مانند زمین اول دوسهم برای پسر و یک سهم برای دختر تقسیم می نماید و برای قسمت باقی مانده از زمین دوم می گوید با نظارت وصی وناظر نمازوروزه وثلث پرداخت شود و بین ورثه تقسیم شود(در سه جای سند از فرزندان به عنوان وارثان یاد می کند).برای قطعه سوم می گوید تازمان حیات در اختیار شخص دیگری باشد و پس از فوتش بین وارثان فوق تقسیم شود.در انتهای سند می گوید تا زمانی که زنده است کلیه زمینها در تصرف خودش می باشد و خود و وارثان حق فروش و واگذاری به غیر را ندارند.درانتها سند نام فرزندان ذکر شده و به عنوان وارثان این سند را امضاء می کنند.(در لحظه تنظیم سند فرزندان وی تنها وارثانش می باشند) قطعه اول تنها بصورت کروکی برروی کاغذ به قطعاتی تقسیم می شود که بر روی قطعات تقسیم شده هیچ اشاره ای به نام فرزندان منتفع از قطعات نمی شود و صرفا ترسیمی از پلاک ها به ابعاد مشخص می باشد.کروکی به امضای فرزندان از جمله اینجانب رسیده است.(زمین عملا تقسیم نمی شود) سه ماه پس از تنظیم سند فوق (شهریور83)، پدرم زمین اولش را به اینجانب مبایعه می کندواینجانب در سال های 85 و86سابقه تصرف نیز دارم. 9سال بعد(تابستان 92) خواهران اینجانب مجددا زمین اول را به ابعادی متفاوت از مندرجات تقسیم نامه فوق تقسیم می کنند و همزمان از اینجانب به دلیل قطع درختان باعنوان تصرف عدوانی شکایت می کنند.پدرم در دادسرا یکبار منکر فروش و یکبار اقرار به فروش به اینجانب نمود. همچنین پدرم در آذر امسال اقرار محضری به خواهرانم داد که زمین را در سال 83 بین فرزندانش به پیوست کروکی فوق الذکر تقسیم وبه فرزندانش تحویل نمود ولی به این شرط که تا پایان عمر در اختیارش بماند(که توضیحات لازم در خصوص آنچه عملا در موردنحوه تقسیم و تملیک فرزندان اتفاق افتاد به استحضار رسید) ضمن قدردانی از زحمات شماسوال اینجانب: 1- آیا فروش زمین اول از طرف پدر وخرید اینجانب قانونی است ؟ 2- برداشت شما از کلمه و نوع تقسیم ذکر شده دراین سند و نوع مالکیت احتمالی شاکیان چیست؟

البته ابهاماتی در توضیحات فوق وجود دارد مثلا اگر تقسیم صورت گرفته به قوت خود باقی بوده پس چگونه سه ماه بعد قطعه ای از آن را به شما فروخته است؟ لکن

مشاهده پاسخ کامل

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.