×

تعیین تکلیف اراضی از سوء استفاده سودجویان جلوگیری می کند

تعیین تکلیف اراضی از سوء استفاده سودجویان جلوگیری می کند

معاون امور املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت تعیین تکلیف اراضی و تفاهم‌ بین اوقاف و امور جنگل‌ها و منابع طبیعی از زیاده‌خواهی و سوء‌استفاده سودجویان جلوگیری می‌کند

تعیین-تکلیف-اراضی-از-سوء-استفاده-سودجویان-جلوگیری-می-کند

معاون امور املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: تعیین تکلیف اراضی و تفاهم‌ بین اوقاف و امور جنگل‌ها و منابع طبیعی از زیاده‌خواهی و سوء‌استفاده سودجویان جلوگیری می‌کند.

اعلام آمادگی سازمان ثبت اسناد برای تثبیت مالکیت منابع طبیعی - ایجاد مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور 

محمدحسن بکائیان در کارگروه مشترک سه جانبه ستادی اوقاف، ثبت اسناد و منابع طبیعی خراسان رضوی تصریح کرد: در حوزه تثبیت مالکیت از سال 1310 ثبت اسناد اجباری و برای کلیه اموال افراد باید سند مالکیت صادر شود.

وی از امضاء تفاهم‌نامه دو جانبه بین سازمان اوقاف و ثبت اسناد خبر داد و در ادامه اظهار کرد: در این تفاهم‌نامه برای صدور اسناد موقوفات اقدامات لازم صورت گرفته و در 9 ماهه اول امسال بیش از دو میلیون و 100 هزار سند مالکیت در کشور صادر شده که 7700 سند مالکیت آن برای موقوفات است، همچنین آمادگی ثبت هرچه بهتر دیگر موقوفات را نیز داریم.

معاون امور املاک سازمان ثبت اسناد و املاک در خصوص یکی از اختلافاتی که در روند ثبت موقوفات وجود دارد، گفت: این اختلاف بین مالکیت اراضی ملی و موقوفه است و منجر به امضاء تفاهم‌نامه سه جانبه شده که در آن برداشت‌های خوبی از قانون نیز وجود دارد.

گام بلند سازمان ثبت در جلوگیری از موقوفه خواری - سازمان ثبت اسناد و املاک در مسیر پیشرفت پیشگام بوده است 

بکائیان ادامه داد: امروز شاهد تفاهم‌ بین سازمان اوقاف، امور جنگل‌ها و منابع طبیعی هستیم و هرجا که امور این دو سازمان تداخل یابد با توجه به قانون، موضوعات قابل حل هستند که این امر از زیاده‌خواهی سودجویان نیز جلوگیری می‌کند.

وی عنوان کرد: 30 تا 35 درصد موقوفات هنوز ثبت مالکیت نشدند که حداکثر طی سه سال آینده این امر باید صورت گیرد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.