×

دردسر جدید وزارت آموزش و پرورش برای دیوان عدالت اداری

دردسر جدید وزارت آموزش و پرورش برای دیوان عدالت اداری

وزارت آموزش و پرورش یکی از دستگاه‌هایی است که پرونده‌های زیادی در دیوان عدالت اداری دارد و اخیرا نیز اجرای ناقص مصوبه دولت در لحاظ فوق‌العاده موضوع بند 5 ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری، دردسر تازه‌ای برای دیوان عدالت ایجاد کرده است

دردسر-جدید-وزارت-آموزش-و-پرورش-برای-دیوان-عدالت-اداری وکیل 

وزارت آموزش و پرورش یکی از دستگاه‌هایی است که پرونده‌های زیادی در دیوان عدالت اداری دارد و اخیرا نیز اجرای ناقص مصوبه دولت در لحاظ فوق‌العاده موضوع بند 5 ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری، دردسر تازه‌ای برای دیوان عدالت ایجاد کرده است.

قانون متعهدین خدمت به وزارت آموزش و پرورش - آئین نامه شورای عالی آموزش و پرورش - قانون گزینش معلمان و کارکنان آموزش و پرورش - قانون اهداف و وظایف وزارت آموزش و پرورش 

حجت‌الاسلام والمسلمین موسی‌ قربانی معاون قضایی دیوان عدالت اداری در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم گفت: دولت فروردین ماه امسال مصوبه‌ای داشت که معاون اول رئیس جمهوری آن را ابلاغ کرد.

وی افزود: در این مصوبه آمده است "دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری، سازمان های تابع و وابسته که تا زمان ابلاغ این تصویب‌نامه از فوق‌العاده موضوع  بند 5 ماده 68 قانون یاد شده برخوردار نشدند، مجازند با توجه به اصلاحات ساختاری و ساماندهی نیروی‌انسانی نسبت به برقراری فوق العاده شغل متناسب با سطح تخصصی و مهارت‌ها برای مشاغل تا سطح کاردانی(700 امتیاز)، مشاغل همسطح کارشناسی (1500 امتیاز) و مشاغل بالاتر (2000 امتیاز) اقدام و از محل منابع حاصل از صرفه جویی با رعایت مقررات مربوط پرداخت کنند".

 قانون دیوان عدالت اداری - دیوان عدالت اداری و فلسفه تاسیس آن - هیأت عمومی دیوان عدالت اداری

این مقام مسئول در دیوان عدالت اداری اضافه کرد: متأسفانه وزارت آموزش و پرورش در مقام اجرای این مصوبه، برای تعداد زیادی از کارکنان خود که حتی کارشناس و بالاتر بودند، 700 امتیاز را لحاظ کرده و همین مسأله موجب شده تعداد زیادی به دیوان عدالت دادخواست بدهند.

قربانی گفت: از دستگاه‌ها خواهش می‌کنیم مصوباتی که دولت تصویب می‌کند را اجرا کنند و برای مساله‌ای که روشن است، خلق‌الله را به دیوان نفرستند زیرا از یک طرف موجب شلوغی و افزایش حجم پرونده‌های دیوان می‌شود و از طرف دیگر اینکه دیوان عدالت در مسایلی که اختلاف برداشت وجود دارد ورود و رسیدگی می‌کند نه جاهایی که قانون روشن است و دستگاه‌ها از اجرای قانون تمرد می‌کنند.

وی متذکر شد: این مورد خاص فعلا از وزارت آموزش و پرورش شروع شده و ما به مسئولان این وزارتخانه توصیه می‌کنیم که هر چه سریع‌تر قانون و مصوبه دولت را اجرا کنند تا کارکنان و معلمان به دیوان عدالت سرازیر نشوند. درخواست ما اجرای قانون و مصوبه دولت است، نه زیادتر و نه کمتر.

کارکرد دیوان عدالت اداری به زبان ساده - پاسخ شورای نگهبان به استعلامات رییس دیوان عدالت اداری 

معاون قضایی دیوان عدالت اداری در پایان تصریح کرد: البته در مقام ت4شکیل جلسه با مسئولان وزارت آموزش و پرورش هستیم تا با رفع مشکل، کار به دیوان عدالت اداری نکشد.

منبع : تسنیم

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.