×

کسر خدمت برای سربازان ساعی

کسر خدمت برای سربازان ساعی

هدیه ویژه برای سربازان نمونه، طرح‌های ویژه ناجا برای تکریم سربازان، میزان خدمت در انواع مناطق عملیاتی، درگیر و غیردرگیر، اجرای آمایش طرح سرزمینی سربازان، اعطای کسر خدمت به سربازان ساعی از جمله موضوعاتی بودند که روز گذشته سردار محمدتقی عصار، معاون نیروی انسانی ناجا در نشست خبری هفتمین جشنواره حضرت علی‌اکبر (جوان سرباز) که در مقر ستاد مرکزی ناجا برگزار شد، به آنها اشاره کرد

کسر-خدمت-برای-سربازان-ساعی وکیل 

هدیه ویژه برای سربازان نمونه، طرح‌های ویژه ناجا برای تکریم سربازان، میزان خدمت در انواع مناطق عملیاتی، درگیر و غیردرگیر، اجرای آمایش طرح سرزمینی سربازان، اعطای کسر خدمت به سربازان ساعی از جمله موضوعاتی بودند که روز گذشته سردار محمدتقی عصار، معاون نیروی انسانی ناجا در نشست خبری هفتمین جشنواره حضرت علی‌اکبر (جوان سرباز) که در مقر ستاد مرکزی ناجا برگزار شد، به آنها اشاره کرد.

آغازثبت نام  تسهیلات سربازی برای دانش آموختگان برتر از 1 فروردین -  اعمال محدودیت و محرومیت های اجتماعی برای مشمولان غایب - مزایا و معایب قانون جدید سربازی برای مشمولان غایب 

   به‌کارگیری سربازان تا شعاع 300کیلومتری محل سکونت

 اجرای آمایش طرح سرزمینی سربازان در نیروی انتظامی یکی از مباحثی بود که وی در این برنامه به آن اشاره کرد. طرحی که هم‌اکنون به مرحله اجرا در آمده است و براساس آن تمامی سربازان شاغل در نیروی انتظامی حداکثر تا شعاع 300 کیلومتری محل سکونت‌شان به کار گرفته می‌شوند. به عبارتی باید گفت با عملیاتی شدن طرح مذکور هیچ سربازی از شرق کشور به غرب کشور اعزام نخواهد شد. همچنین در این طرح اولویت نخست به کارگیری سربازان در استان محل سکونت‌شان است و اگر در آن استان ظرفیتی وجود نداشته باشد، در نهایت سرباز به استان مجاور اعزام خواهد شد.

  بهینه‌سازی اوقات فراغت در پاسگاه‌ها

نکته دیگری که سردار عصار به آن اشاره کرده است به اقدامات صورت‌گرفته در زمینه بهداشت، اوقات فراغت و... سربازان مربوط می‌شود. به گفته معاون نیروی انسانی ناجا با توجه به تدابیر اندیشیده شده در این زمینه به‌طور مثال امروزه بیشتر کلانتری‌ها و مقرهای انتظامی دارای تجهیزات ورزشی هستند. به عبارتی امروزه بهینه‌سازی اوقات فراغت و در اختیار گذاشتن وسایل ورزشی در عمده پاسگاه‌ها و کلانتری‌ها مدنظر قرار دارد، سربازان مورد تکریم قرار می‌گیرند و این موارد در محاسبات دوره خدمت آنها نیز لحاظ می‌شوند، چرا که سرباز را بخشی از پیکره عظیم نیروی انتظامی می‌دانیم.

معافیت موارد خاص در خدمت سربازی - نحوه خرید خدمت سربازی ایرانیان مقیم خارج - قوانینی که سربازان از آن بی اطلاعند 

  نقش مدرک تحصیلی در جایگاه افراد

وی  در بخش دیگری از سخنان خود سربازان را بخش عظیم و مهمی از پیکره ناجا توصیف کرد و گفت: حدود 40 تا50 سال پیش در مجموعه نیروهای مسلح اهمیتی به سربازان داده نمی‌شد، اما امروزه سربازان از مهم‌ترین نیروهای ما هستند به طوری که ما در مجموعه نیروی انتظامی از سربازانی که مسلط به فنون مهندسی و مهارت‌های خاص هستند به عنوان سرپرست کارگاه و... استفاده می‌کنیم. براساس اظهارات معاون نیروی انسانی ناجا با در مجموعه نیروی انتظامی سربازان با مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر مانند نیروی کادر بوده و با این دسته از سربازان مانند کارکنان رسمی این نیرو برخورد می شود و آنها وظایفی مانند نیروهای کادر را انجام می‌دهند، البته حقوق این دسته از سربازان از حقوق نیروهای کادر کمتر است.

 اعطای کسر خدمت به سربازان ساعی

در این نشست اما سردار عصار خبرهای خوشی هم برای سربازان داشت. به عنوان نمونه اظهار کرد: در نیروی انتظامی سالانه از حدود سه هزار سرباز به عنوان سرباز ساعی تقدیر می‌شود و به بخشی از این سربازان کسری خدمت یک ماهه تعلق می‌گیرد.

  چند توضیح درباره مدت سربازی

سردار عصار در پاسخ به خبرنگاران درباره طول مدت سربازی نیز گفت: در حال حاضر با تدبیر ستاد کل نیروهای مسلح و با توجه به استقبالی که صورت گرفت، طول مدت سربازی 21 ماه است که این مدت در مناطق عملیاتی غیردرگیر 19 ماه، مناطق عملیاتی درگیر 18 ماه است. موضوع دیگری که در این نشست به آن اشاره شد به سربازان شهید و جانبازان می‌پرداخت. وی در این باره نیز بیان کرد که همان تسهیلاتی که برای پرسنل کادر تصویب شده را برای آنها در نظر گرفته‌ایم و خانواده سربازان شهید و جانباز ما مستمری دریافت می‌کنند.

  17هزار شهید و جانباز سرباز در ناجا

در ادامه این برنامه معاون نیروی انسانی ناجا از وجود 8 هزار شهید سرباز در ناجا خبر داد و اینکه آمارها نشان می‌دهد از ابتدای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تاکنون این تعداد از سربازان ناجا به فیض شهادت نائل شده‌اند و 9هزار نفر نیز به درجه جانبازی رسیده‌اند که این افراد در شهر، بیرون شهر و جبهه شهید و جانباز شده‌اند.

  آموزش‌های خاص برای سربازان مرزی

سردار عصار درپاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران درخصوص ارائه آموزش‌های خاص به سربازان در مناطق مرزی نیز گفت: به نظرم سربازان در مناطق مرزی آموزش‌های خاص خود را می‌بینند اما آسیب‌های ما تنها به دلیل خلاء آموزشی نیست و ابعاد گوناگونی دارد که ممکن است یکی از آنها بحث آموزش باشد به علاوه اینکه ما باید توجه داشته باشیم که کشورمان از امنیت بسیار بالایی برخوردار است و آنچه که رخ می‌دهد در موارد معدودی است که در بسیاری از کشورها این آمار چند برابر است.

 قانون معافیت های سربازی - صفر تا صد قانون جدید سربازی - چرا کارت هوشمند سربازی دیر صادر می شود ؟

  نگاهی به جشنواره هفتم

وی توضیحات مفصلی نیز درباره  هفتمین جشنواره جوان سرباز داد. براساس اظهارات معاون نیروی انسانی ناجا این مرحله از جشنواره به میزبانی نیروی انتظامی برگزار شده و در آن سربازانی از ستاد کل نیروهای مسلح، ارتش جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران، وزارت دفاع و نیروی انتظامی شرکت کرده‌اند. سردار عصار سربازان را فداکارترین قشر در نیروهای مسلح دانست و اظهار کرد: بیش از 15 هزار سرباز نیروی انتظامی از استان‌های سراسر کشور در این جشنواره شرکت کرده‌اند، علاوه براین سربازانی نیز از دیگر نیروها در جشنواره حضور دارند.وی با بیان اینکه این جشنواره نهم خردادماه برگزار خواهد شد، تصریح کرد: 10 شاخص برای ارزیابی سربازان در نظر گرفته شده که شامل سرباز دفاع، امنیت و اقتدار، سرباز ایثارگری و فداکاری، سرباز وظیفه‌شناسی و اقدام برجسته شخص می‌شود. همچنین امور فرهنگی و هنری و تبلیغاتی، سرباز دینداری و بصیرت، سرباز خلاقیت و فناوری، سرباز ورزش و تربیت‌بدنی، سرباز نظم و امنیت اجتماعی، سرباز سازندگی و تفکر بسیجی، سرباز مسوولیت‌پذیری و خانواده هم از دیگر دیگر مواردی است که در این مقوله جای می‌گیرد.

  هدیه نقدی برای نمونه‌ها

وی به درباره بررسی این شاخص‌ها و انتخاب افراد نیز گفت: در مجموع 600 نفر در مرحله اولیه این جشنواره پذیرفته شده‌اندکه از این تعداد، 129‌نفر وارد مرحله بعدی شدند و در نهایت همانطور که پیشتر اشاره شد از 36 نفر از آنها تقدیر خواهد شد. همچنین از میان 36 نفر برگزیده نیز 10 نفر به جشنواره مشترک نیروهای مسلح معرفی می‌شوند. معاون نیروی انسانی ناجا توضیحاتی نیز درباره سهمیه سربازان نمونه برای شرکت در جشنواره جوان سرباز داد، اینکه از ارتش 12 نفر، سپاه 9 نفر، ناجا 10 نفر، وزارت دفاع 3 نفر و ستاد کل دو نفر راهی هفتمین جشنواره جوان سرباز می‌شوند. هدیه پیش‌بینی شده برای این 36 نفر جوان سرباز نمونه نیروهای مسلح هم دو‌میلیون تومان پول به همراه لوح تقدیر و نشان برای این افراد است.

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.