×

تلفات غرق شدگی در سال گذشته 15 5 درصد کاهش یافت

تلفات غرق شدگی در سال گذشته 15 5 درصد کاهش یافت

در سال گذشته 898 نفر به دلیل غرق‌شدگی جان خود را از دست دادند این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات غرق‌شدگی یک هزار و 63 نفر بود، 15 5 درصد کاهش یافته است

تلفات-غرق-شدگی-در-سال-گذشته-15-5-درصد-کاهش-یافت

در سال گذشته 898 نفر به دلیل غرق‌شدگی جان خود را از دست دادند این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات غرق‌شدگی یک هزار و 63 نفر بود، 15.5 درصد کاهش یافته است.

آمار تاسف برانگیز از غرق شدن ایرانی ها - روند کاهشی عمده مرگ های غیر طبیعی در 9 ماهه امسال - طب قانونی - مسائل پزشکی قانونی مربوط به غرق در آب - آنچه مراجعان نزاع باید درباره پزشکی قانونی بدانند - طول درمان در پزشکی قانونی تعیین نمی شود - برق گرفتگی شهری از دیدگاه پزشکی قانونی - جنون در پزشکی قانونی - آئین نامه تعرفه های خدمات خاص پزشکی قانونی 

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی ( مقالات مرتبط با پزشکی قانونی - سوالات مرتبط با پزشکی قانونی ) کشور،‌ در سال گذشته 783 مرد و 115 زن بر اثر غرق‌شدگی در کشور جان خود را از دست دادند، این در حالی است که در سال 1392 تعداد مردان فوت شده بر اثر غرق‌شدگی 894 و تعداد زنان 169 نفر بود.

بر اساس این گزارش در این مدت استان‌های خوزستان با 144، مازندران با 137 و گیلان با 97  فوتی بیشترین آمار تلفات ناشی از غرق‌شدگی را داشته‌اند. آمار مرگ‌های ناشی از غرق‌شدگی در این سه استان که همواره بالاترین‌ آمارها را در موضوع غرق‌شدگی به خود اختصاص می دهند، با کاهش قابل توجهی نسبت به سال 1392 مواجه بوده به نحوی که این آمار در استان خوزستان 6.5 درصد، در مازندران 41.5 درصد و در گیلان 10.2 درصد کاهش یافته‌است.

در سال گذشته بر اساس آمارهای موجود بیشترین موارد مرگ بر اثر غرق‌شدگی در رودخانه‌ها ثبت شده‌است. در این مدت 239 نفر شامل 199 مرد و 40 زن بر اثر غرق‌شدگی در رودخانه‌ها جان باخته‌اند. پس از رودخانه ها محدوده‌های خارج از طرح دریا با 194 فوتی شامل 175 مرد و 19 زن بیشترین تلفات ناشی از غرق‌شدگی را داشته‌اند.  

پزشکان تمایلی به خدمت درپزشکی قانونی ندارند - تعرفه های خدمات خاص پزشکی قانونی در سال 1394 ابلاغ شد 

یادآور می شود آمار تلفات ناشی از غرق‌شدگی در محدوده‌ ایمن‌سازی شده دریا تنها هفت مرد بوده است.

بر اساس این گزارش آمار تلفات غرق‌شدگی طی سال گذشته در دریاچه‌های مصنوعی و سد 79 نفر در دریاچه طبیعی 27  نفر، استخر 125 نفر، کانال 83 نفر، چاه 29 نفر و سایر مکان‌ها 115 نفر بوده است.

به طور معمول بیشترین موارد غرق‌شدگی در هر سال در فصل تابستان رخ می دهد. بر همین اساس در سال گذشته نیز نیمی از موارد غرق‌شدگی مربوط به سه ماهه فصل تابستان است؛ به نحوی که از 898 مرگ ناشی از غرق‌شدگی در سال گذشته 449 مورد آن در فصل تابستان اتفاق افتاده. بیشترین موارد غرق‌شدگی مربوط به مردادماه با 194 نفر و پس از آن شهریور با 145 و تیر با 110 نفر است.

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.