×

متخلفان با افزایش قیمت، جریمه پرداختی به تعزیرات را جبران می کنند

متخلفان با افزایش قیمت، جریمه پرداختی به تعزیرات را جبران می کنند

عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت متخلفان با افزایش قیمت، جریمه پرداختی به تعزیرات را جبران می‌کنند

متخلفان-با-افزایش-قیمت،-جریمه-پرداختی-به-تعزیرات-را-جبران-می-کنند وکیل 

 عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: متخلفان با افزایش قیمت، جریمه پرداختی به تعزیرات را جبران می‌کنند.

رسیدگی به شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی - اصلاح آیین نامه سازمان تعزیرات حکومتی - سازمان بازرسی کل کشور مجاز به بازرسی از سازمان تعزیرات حکومتی است 

محمد علی اسفنانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم با اشاره حضور رئیس سازمان تعزیرات در کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برای معارفه و ارائه پیشنهادات از سوی ما و رئیس سازمان مربوطه این دیدار صورت گرفت که باید بگویم حضور این فرد در کمیسیون به دلیل برعهده گرفتن مسئولیت جدیدش، طبیعی بود.

وی با بیان اینکه در جلسه مطالب ارزشمندی مطرح شد تا شاهد بهبود وضعیت بهتر باشیم؛ درواقع ما مطالبی در خصوص نقاط ضعف تعزیرات را به وی گوشزد کردیم، ادامه داد: متأسفانه سازمان تعزیرات با وجود اینکه سال‌هاست که تشکیل شده جایگاه خود را در میان مردم پیدا نکرده است.

حمایت از اقشار آسیب پذیر از اولویت های سازمان تعزیرات حکومتی - تصویبنامه در خصوص تعیین سازمان و تشکیلات تعزیرات حکومتی - یک حقوقدان : تعزیرات حکومتی نقص قانون و نقص اجرای قانون دارد 

**روش برخورد تعزیرات با متخلفان در جامعه اثر بازدارندگی نداشته است

عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: روش‌هایی که سازمان تعزیرات به کار می‌گیرد، دچار مشکل است چراکه بخشی مربوط به نقص قانون و بخشی دیگر مربوط به اثر عدم بازدارندگی آن است، به این شکل که افراد متخلف جریمه پرداخت می‌کنند ولی مجدد با افزایش قیمت آن جریمه را جبران می‌کنند و هراسی ندارند.

اسفنانی با بیان اینکه روش برخورد تعزیرات با متخلفان در جامعه اثر بازدارندگی نداشته است، گفت: اخیراً تمام سیستم گمرک الکترونیک شده است و کالا از بدو ورود تا زمان تحویل تحت نظر است ولی هنوز این سازو کار در تمام گمرک‌ها استفاده نمی‌شود.

**پرداخت هزینه‌های اجباری در مسیر گمرک

وی افزود: قبل از ورود کالا به گمرک مشکلات بسیاری به چشم می‌خورد، به این معنا که افراد برای کالا از بدو ورود هزینه‌های بی‌جهت پرداخت می‌کند و این امر بیشتر در خصوص لنج‌های متعدد در ساحل جنوب است که گاهی 4 برابر کرایه دریافتی، در مسیر به عناوین مختلف از جمله حق مراقبت به صورت اجباری هزینه پرداخت می‌کنند که این امر کاملاً غیرقانونی است و این هزینه در جیب دولت نمی‌رود.

آراء قطعی شعب سازمان تعزیرات حکومتی قابل اعتراض و رسیدگی در دیوان عدالت اداری است 

عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امیدواریم رئیس جدید سازمان تعزیرات اقدامات موثر‌تری انجام دهد تا شاهد بهبود وضعیت باشیم.

منبع : تسنیم

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.