×

مداخله وکیل از ارکان دادرسی عادلانه است

مداخله وکیل از ارکان دادرسی عادلانه است

مداخله وکیل از ارکان دادرسی عادلانه است

مداخله-وکیل-از-ارکان-دادرسی-عادلانه-است وکیل 

 یک وکیل پایه یک دادگستری گفت: امروز در نظام‌های حقوقی دادرسی همه کشورها، در کنار قضات محاکم حضور و مداخله وکیل از ارکان دادرسی عادلانه به حساب می‌آید.

حمیداصغرزاده در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، بابیان اینکه حق انتخاب وکیل در بسیاری از کشورهای دنیا، حقی مشروع و قانونی برای متهم شمرده می‌شود اظهارداشت: iبه مجرمان و متهمان جرایم سازمان یافته نیز این حق داده شده که وکیل مدافع اختیار نمایند تا از حقوقشان بتوانند دفاع کند.

این حقوقدان ادامه داد: در جریان محاکمه‌ها قضات در صورتی می‌توانند استدلال حقوقی و قانونی را در محکومیت و برائت متهم با قوت iبه کار گیرندکه زوایای آشکار و پنهان پرونده را، هم از زبان مدعی عموم و هم از زبان وکیل مدافع متهم با حوصله بشنوند و iبه خوبی دلایل دو طرف را ارزیابی نمایند.

وی با اشاره iبه شرایط صدور حکم عادلانه توسط قاضی پرونده تصریح کرد: برای صدور حکم عادلانه باید سبب‌های متعددی را که در شکل گیری جرم تاثیر داشته مورد توجه قرار داد و عوامل محیطی، شرایط حاکم بر زندگی شخصی و علل انحراف در رفتار او نیز باید مورد مطالعه قرار گیرد.

اصغرزاده در ادامه مطرح کرد: امروز در نظام‌های حقوقی دادرسی همه کشورها، در کنار قضات محاکم، حضور و مداخله وکیل از ارکان دادرسی عادلانه iبه حساب می‌آید.

این وکیل پایه یک دادگستری iبه نقش وکیل در دفاع از موکل خود در جایگاه دادگاه اشاره و خاطرنشان کرد: نقش وکیل در تامین عدالت و برقراری دادرسی این نیست که موکل خود را از مجارات برهاند چراکه باید ابعاد مختلف شکل گیری شخصیت متهم و شرایطی را که تحت تاثیر آن مرتکب جرم شده است برای قضات محاکم بازگو نمایند.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.