×

تاکنون 85 هزار زندانی جرایم غیرعمد در کشور آزاد شده‌اند

تاکنون 85 هزار زندانی جرایم غیرعمد در کشور آزاد شده‌اند

نایب رییس ستاد دیه کشور گفت از آغاز فعالیت ستاد دیه کشور تاکنون 85 هزار زندانی جرایم غیرعمد در کشور از زندان آزاد شده‌اند

تاکنون-85-هزار-زندانی-جرایم-غیرعمد-در-کشور-آزاد-شده‌اند

نایب رییس ستاد دیه کشور گفت: از آغاز فعالیت ستاد دیه کشور تاکنون 85 هزار زندانی جرایم غیرعمد در کشور از زندان‌ آزاد شده‌اند.

تعداد زندانیان جرایم غیرعمد چقدر است ؟ - جرایم غیرعمد با آموزش کاهش می یابد - اجرای احکام در جرایم غیرعمد - زندانیان جرایم غیرعمد را دریابیم - زندان از دیدگاه قرآن و روایات چه کسی نخستین زندان را ساخت ؟ - زندانی بیمار، امنیت زندان را به مخاطره می اندازد 

 علی‌اکبر یساقی، شامگاه چهارشنبه در جشن گلریزان در سنندج اظهار کرد: ستاد دیه در کشور از سال 69 تاسیس و فعالیت خود را به طور رسمی از سال 83 آغاز کرده است.

وی افزود: اولین سالی که ستاد دیه کشور فعالیتش را آغاز کرد تنها 156 زندانی با کمک مردم از زندان آزاد شدند، این درحالیست که با فعالیت این ستاد و کمک مردم این آمار تغییر قابل توجهی داشته به طوری که سال گذشته هشت هزار و 500 زندانی آزاد شدند.

نایب رییس ستاد دیه کشور با اشاره به خیرخواه بودن مردم سراسر کشور، عنوان کرد: همه افرادی که در طول فعالیت این ستاد از زندان آزاد شده اند 85 هزار نفر هستند.

وی با اشاره به اینکه کمک‌هایی که در این ستاد جمع آوری می شود تنها برای زندانیان غیرعمد صرف می شود، تصریح کرد: چند مورد زندانی ویژه در استان کردستان هستند که مشمول جرایم غیرعمد نمی شوند اما به دلیل بی گناهی این افراد، مردم می توانند کمک های خود را به طور ویژه برای رهایی این افراد ارسال کنند.

زندانی هم شهروند است - زندان ، بایدها و نبایدها - زندانیان نباید پس از حبس از جامعه جدا شوند - آزادی بیان در زندان - چرا کسی به زندانی آزاد شده شغل نمی دهد - آزادی مشروط زندانیان 

یساقی ذکر کرد: ستاد دیه استان کردستان از خوشنام ترین و پرکارترین ستادهای دیه در کشور است و خوشبختانه این نهاد وظیفه خود را به نحو احسن انجام داده است.

وی ستاد دیه را واسطه بین مردم و زندانیانی دانست که بی گناه و بدون مرتکب شدن جرم عمدی و یا بر اثر حادثه دچار مشکل شده و در زندان‌ به‌سر می برند.

نایب رییس ستاد دیه کشور بیان کرد: کمک هایی که هر ساله برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد در کردستان جمع آوری می‌شود، نه تنها خانواده فرد زندانی بلکه خانواده فرد شاکی را هم مسرور کرده و آنها را به آرامش می رساند.

وی با اشاره به اینکه کمک هایی که در جشن گلریزان جمع آوری می شود با حمایت‌های انجمن حمایت از خانواده زندانیان متفاوت است، اعلام کرد: این کمک‌ها صرفا برای آزادسازی زندانیان هزینه می شود نه جهت کمک به خانواده های آنان.

اعطای مرخصی به متهم تحت بازداشت موقت  - پانزده روز مرخصی برای زندانیان واجد شرایط به مناسبت فرا رسیدن لیالی قدر و عید فطر -  بالا بودن سطح سواد مانع از بروز جرم می شود 

یساقی از برگزاری جشن کمک به خانواده‌های زندانیان از سال آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: راه اصلی برای جلوگیری از گرفتاری در زندان رعایت قوانین و مقررات است.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.