×

مرخصی زایمان 47 هزار مادر شاغل را بیکار کرد

مرخصی زایمان 47 هزار مادر شاغل را بیکار کرد

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری از تصویب بسته جامع حمایت از زنان شاغل در دولت خبر داد و در عین حال گفت همراهی نکردن دستگاه ها در اعطای مرخصی زایمان به زنان، موجب بیکاری 47 هزار زن (مادر) شاغل طی 18 ماه گذشته شده است

مرخصی-زایمان-47-هزار-مادر-شاغل-را-بیکار-کرد وکیل 

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری از تصویب بسته جامع حمایت از زنان شاغل در دولت خبر داد و در عین حال گفت: همراهی نکردن دستگاه ها در اعطای مرخصی زایمان به زنان، موجب بیکاری 47 هزار زن (مادر) شاغل طی 18 ماه گذشته شده است.

حقوق زن در دوران بارداری و زایمان - افزایش مرخصی زایمان زنان از کجا آمد ؟ به کجا می رسد ؟ - قانون افزایش مرخصی زایمان - ویژگی مرخصی زایمان جدید فرهنگیان 

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، شهیندخت مولاوردی روز یکشنبه در همایش بزرگداشت روز جهانی تغذیه با شیر مادر در دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: آمارهای ما نشان می دهد طی مدت زمان یاد شده، این شمار از مادران شاغل فقط به علت افزایش مرخصی زایمان زنان از 6 به 9 ماه بیکار شده اند.

وی افزود: مشکلات و چالش های زیادی در حوزه زنان و خانواده وجود دارد که در این دولت امیدواریم به آنها رسیدگی کنیم.

مولاوردی گفت: یکی از مسایلی که پیگیر آن هستیم اجرای 9 ماه مرخصی زایمان برای زنانی است که به علل مختلف هنوز از سوی اکثر دستگاه ها در بخش دولتی و به خصوص در بخش خصوصی اجرا نشده است.

وی اظهارداشت: بسیاری از دستگاه ها به خاطر بار مالی آن از اجرای این قانون یعنی اجازه دادن 9 ماه مرخصی زایمان به مادر شاغل استنکاف می کنند.

انتقاد عضو شورای انقلاب فرهنگی از اجرا نشدن مرخصی 9 ماهه زایمان - دستگاه محل خدمت ، باید حقوق و مزایای مرخصی زایمان را بپردازد 

**اجرا نشدن مرخصی دو هفته ای پدران

معاون رییس جمهور گفت: یکی از اصول قانون ترویج تغذیه با شیر مادر، استفاده پدران از دو هفته مرخصی پس از زایمان مادر است که متاسفانه این بند قانونی نیز اجرا نشده است این در حالی است که مرخصی پدران قابل ذخیره شدن نیست و همه پدران باید برای حمایت از همسران نوزادن شان از این مرخصی استفاده کنند.

مولاوردی ادامه داد: پیشنهاد دیگری که برای حمایت از زنان شاغل داریم احیای مهدکودک ها در دستگاه های اجرایی یا در کنار آن ها در همان مسیر توازن بین کار و زندگی زنان شاغل افزایش جمعیت و بالا رفتن رشد موالید در کشور است که در کمیسیون فرهنگی دولت به علت بار مالی آن تصویب نشده است.

معاون رییس جمهوری خاطرنشان کرد: اقدام دیگر، تدوین بسته جامع حمایتی از زنان شاغل است که در این بسته تلاش می کنیم تمام نیازهای زنان شاغل برای فرزندآوری تغذیه با شیر مادر و مرخصی های مورد نیاز آنان در این بسته لحاظ شود که به زودی به تصویب دولت می رسد.

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری تاکید کرد: مشکلات و چالش های زیادی در حوزه زنان و خانواده وجود دارد که در این دولت امیدواریم به آنها رسیدگی کنیم.

تاثیر رای جدید دیوان عدالت در رسیدگی به پرونده های مرخصی زایمان 

مولاوردی اظهارداشت: ایجاد توازن بین کار و زندگی برای زنان شاغل هنوز با مشکلات زیادی همراه است و ما هنوز راه طولانی در پیش داریم تا بتوانیم در این زمینه به تعادل برسیم .

 

منبع : ایرنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.