×

بازدید نمایندگان کانون‌های وکلای تاجیکستان از اسکودا

بازدید نمایندگان کانون‌های وکلای تاجیکستان از اسکودا

چند تن از وکلای جمهوری تاجیکستان با حضور در اتحادیه کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) با بهمن کشاورز رییس اسکودا دیدار کردند

بازدید-نمایندگان-کانون‌های-وکلای-تاجیکستان-از-اسکودا

چند تن از وکلای جمهوری تاجیکستان با حضور در اتحادیه کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) با بهمن کشاورز رییس اسکودا دیدار کردند.

پیگیری لایحه جامع وکالت مهمترین برنامه اسکودا است - اسکودا موجب اعتلای نام وکیل در سراسر کشور می شود - سه ایراد اسکودا به لایحه جامع وکالت ، قانون آیین دادرسی کیفری بهترین قانون تصویب شده بعد از انقلاب 

بهمن کشاورز در این دیدار گفت: در آخرین جلسه شورای اجرایی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران، کانون محترم فارس پیشنهاداتی در خصوص ارتباط با وکلای تاجیک مطرح کردند.

در ادامه حمزه حکیم‌زاده رئیس وکلای جمهوری تاجیکستان در خصوص همکاری‌های تاجیکستان با کانون‌های وکلای ایران علی‌الخصوص پس از طی شدن تحریم‌ها مسائلی بیان کردند.

وی ضمن ابراز خوشحالی از حضورشان در ایران و خرسندی از این ملاقات درباره همکاری‌های جامعه وکالت جمهوری تاجیکستان با کانون‌های وکلای ایران و همچنین برگزاری سمینارها و همایش‌ها به منظور تبادل ارتباط بیشتر وکلای تاجیک با کانون‌های وکلای ایران سخنان کوتاهی بیان کردند.

ایراد اسکودا به برخی مواد برنامه پنجم 

در ادامه، عبدالرحیم اف رئیس هماهنگی کل وکلای تاجیکستان بیان کرد: حقوق اداری زنان از مردان در تاجیکستان کمتر است که همین حقوق در کشورهای دیگر بیشتر می‌باشد و این نشان می‌دهد در عمل زن تاجیک مظلوم‌تر از مردان هستند. درباره تعاملات انجام شده که از نمونه آن می‌توان به سفر تعدادی از وکلای کانون فارس به تاجیکستان و نیز سفر جناب آقای محمدنبی نائب‌رئیس محترم کانون وکلای مرکز اشاره کرد که امیدواری های خوبی را در این زمینه ایجاد کردند.

در پایان بهمن کشاورز رییس اتحادیه کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) اظهار کرد: در آخرین جلسه شورای اجرای اتحادیه سراسری پیشنهاد همکاری را کانون محترم فارس بیان کردند و همه کانون‌های وکلا در این خصوص دید مثبت به همکاری و ارتباط با کانون وکلای تاجیکستان داشتند. اینجانب منتظرم در جلسه بعدی شورای اجرایی نتیجه این بررسی ها اعلام شود. تبعا کانون‌های وکلای ایران مشکلات خاص خود را دارند، اما به هر حال علاقه مند به انجام اقدامات و همکاری هستند.

وی درباره تفاهم‌نامه اظهار امیدواری کرد و گفت: اتحادیه سراسری به عنوان هماهنگ‌کننده کانون‌های وکلای دادگستری ایران نظرات و تفاهمات را هماهنگ می‌کنیم که امید است نتیجه مثبتی در بر داشته باشد. به امید روزی که تعامل سازنده جدی بین کانون‌های وکلای دادگستری ایران با کانون وکلای تاجیکستان برقرار شود.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.