×

همکاری بین المللی ایران و بلاروس در زمینه حقوق بشر و مبارزه با تروریسم

همکاری بین المللی ایران و بلاروس در زمینه حقوق بشر و مبارزه با تروریسم

رییس قوه قضاییه در دیدار الکساندر ولادیمیروویچ دادستان کل کشور بلاروس بر گسترش مناسبات قضایی دو کشور و افزایش همکاری‌ها در مسائلی مانند حقوق بشر و مبارزه با تروریسم تأکید کرد

همکاری-بین-المللی-ایران-و-بلاروس-در-زمینه-حقوق-بشر-و-مبارزه-با-تروریسم وکیل 

رییس قوه قضاییه در دیدار الکساندر ولادیمیروویچ دادستان کل کشور بلاروس بر گسترش مناسبات قضایی دو کشور و افزایش همکاری‌ها در مسائلی مانند حقوق بشر و مبارزه با تروریسم تأکید کرد.

 سایه سنگین سیاست بر حقوق بشر - وکلا و پیشبرد حقوق بشر - ما و حقوق بشر - حقوق بشر و اینترنتی خواندنی شد - حقوق بشر ، پرسش های دشوار - طراحی جالب ، لوگوی حقوق بشر با خط میخی و آیه قرآن - حقوق بشر ابزار سیاسی کاری قدرت های استکباری -  امنیت ملی و حقوق بشر در جوامع مختلف - آشنایی با کرسی حقوق بشر ، صلح و دموکراسی - حفظ حریم خصوصی در اسناد بین المللی در حقوق بشر 

آیت‌الله صادق آملی لاریجانی با ابراز خرسندی از سفر هیأت قضایی بلاروس به ایران و تأکید بر تلاش برای گسترش همکاری‌های دو کشور در سطوح مختلف از جمله مسایل قضایی و حقوقی گفت: روابط ایران و بلاروس در سال‌های اخیر گسترش خوبی داشته و با برنامه‌ریزی بیشتر و همکاری‌های متقابل سطح این روابط می‌تواند بیش از پیش ارتقا یابد.

رئیس قوه قضاییه آشنایی دو کشور با نظام قضایی‌ یکدیگر را فصل مناسبی در ارتقای سطح روابط قضایی و حقوقی دانست و خواستار سفر هیأت‌های تخصصی قضایی به منظور شناخت بیشتر با ساختار قضایی و ایجاد روابط مستحکم‌تر ایران و بلاروس شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، آیت الله آملی لاریجانی با تشریح و تبیین نظام قضایی جمهوری اسلامی ایران استقلال دستگاه قضایی ایران را عامل عملکرد مناسب‌تر و نظارت بیشتر بر دستگاهه‌ای اجرایی و ویژگی‌ بسیار مهم قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران نام برد.

ایران پرچمدار تفکر اسلامی در حقوق بشر - مجازات اعدام و حقوق بشر ، لزوم تمسک به قرآن کریم - رابطه بین مالکیت فکری و حقوق بشر - آشنایی با مبانی نظری و فلسفی حقوق بشر در اسلام - مبانی حقوق بشر در ایلام و دنیای معاصر - همجنس گرائی در تقابل میان حقوق اسلام و حقوق بشر 

رئیس قوه قضاییه مبارزه با تروریسم و همکاری‌های حقوق بشری را از جمله نقاط برجسته قابل ارتقا در محور مناسبات دو کشور برشمرد و اظهار کرد: بلاروس نیز مانند ایران به دلیل استقلال و پرهیز از پذیرش مبانی حقوق بشری غرب همواره مورد فشار غربی‌ها است.

آیت الله لاریجانی افزود: متأسفانه غربی‌ها همواره تلاش می‌کنند مبانی حقوق بشری خود را به کشورهای مستقل و دارای فرهنگ‌ها و ارزشهای غیر غربی تحمیل کنند.

رئیس قوه قضاییه مبارزه با تروریسم را محور دیگری از همکاری‌های بین‌المللی ایران و بلاروس بر شمرد و همچنین بر امضای تفاهم نامه و معاضدت قضایی و استرداد مجرمان میان دو کشور تأکید کرد. در این دیدار الکساندر ولادیمیروویچ دادستان کل بلاروس نیز با ابراز خوشحالی از سفر به ایران از آمادگی کشورش برای گسترش مناسبات حقوقی و قضایی با ایران خبر داد.

لایحه مبارزه با تامین مالی تروریسم در کمیسیون حقوقی رفع ایراد شد - معاهدات بین المللی ضدتروریسم و اعمال تروریستی - مسئولیت دولت ها در خودداری از حمایت تروریسم - رایانه می تواند ابزاری برای ارتکاب جرایم تروریستی باشد - مقایسه جرایم محاربه و تروریسم در حقوق کیفری ایران و فرانسه - ویژگی های حقوقی تروریسم سایبری - درآمدی بر تروریسم سایبری - تروریسم رایانه ای ، جرم آینده ؟ 

   دادستان بلاروس: نظام قضایی ایران دارای ویژگی‌های منحصربه فردی است

دادستان کل کشور بلاروس موفقیت اخیر ایران در مذاکرات هسته‌ای را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد روابط دو کشور در سطوح مختلف بیش از پیش ارتقا پیدا کند.

دادستان کل بلاروس نظام قضایی جمهوری اسلامی ایران را مناسب و دارای ویژگی‌های منحصر به فرد خواند. وی همچنین از آمادگی کشورش برای ایجاد بسترهای مناسب حقوقی و قضایی برای افزایش سطح مراودات اقتصادی دو کشور خبر داد.

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.