×

سالانه بیش از 2 میلیون نظر کارشناسی در پزشکی قانونی صادر می شود

سالانه بیش از 2 میلیون نظر کارشناسی در پزشکی قانونی صادر می شود

قائم‌مقام سازمان پزشکی قانونی کشور از صدور سالانه 2 5 میلیون نظر کارشناسی در سازمان پزشکی قانونی کشور خبر داد

سالانه-بیش-از-2-میلیون-نظر-کارشناسی-در-پزشکی-قانونی-صادر-می-شود وکیل 

قائم‌مقام سازمان پزشکی قانونی ( مقالات مرتبط با پزشکی قانونی - سوالات مرتبط با پزشکی قانونی ) کشور از صدور سالانه 2.5 میلیون نظر کارشناسی در سازمان پزشکی قانونی کشور خبر داد.

طول درمان در پزشکی قانونی تعیین نمی شود - برق گرفتگی شهری از دیدگاه پزشکی قانونی - جنون در پزشکی قانونی - آئین نامه تعرفه های خدمات خاص پزشکی قانونی 

 عبدالرزاق برزگر در آیین تودیع و معارفه مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه به نقش موثر پزشکی قانونی در تحقق عدالت در کشور اشاره کرد و افزود: شاید متولی اصلی برقراری عدالت در جامعه را بتوان قوه قضاییه دانست، اما قطعا در تحقق عدالت جامع و کامل سایر دستگاه‌ها نیز باید همکاری لازم را داشته باشند.

برزگر اظهار کرد: از جمله مهم‌ترین این دستگاه‌ها که نمی‌توان نقش موثر آن را در برقراری عدالت و کمک به تشخیص و رای قضات انکار کرد، سازمان پزشکی قانونی است.

وی افزود: در حال حاضر سازمان پزشکی قانونی در تشخیص، صدور حکم و حتی اجرای احکام صادره در قوه قضاییه نقش موثر و مهمی بر عهده دارد و نظرات دقیق و صریح این سازمان قطعا می‌تواند کمک بزرگی در برقراری عدالت در جامعه داشته باشد.

پزشکان تمایلی به خدمت درپزشکی قانونی ندارند -  تعرفه های خدمات خاص پزشکی قانونی در سال 1394 ابلاغ شد 

بزرگر در ادامه به زمینه‌های فعالیت پزشکی قانونی اشاره کرد و افزود: سالانه بیش از 2.5 میلیون نظر کارشناسی از سوی سازمان پزشکی قانونی در زمینه‌های مختلف معاینات، تشریح، کمیسیون پزشکی و آزمایشات داده می‌شود.

وی با بیان اینکه پرسنل سازمان دقت، حساسیت و وسواس خاصی در صدور نظرات خود دارند، گفت: همچنین پرسنل سازمان تمامی تلاش خود را برای تسریع در صدور نظرات بکار می‌گیرند، اما تاخیر در برخی اعلام نتایج مربوط به ذات آزمایشات پزشکی قانونی است که نیازمند زمان است.

قائم مقام سازمان پزشکی قانونی ( مقالات مرتبط با پزشکی قانونی - سوالات مرتبط با پزشکی قانونی ) کشور با بیان اینکه تجهیزات بسیاری در زمینه پیشرفت کار سازمان در زمان تحریم خریداری شده، اظهار کرد: همچنین طی این سالها تلاش کرده‌ایم تا آزمایشگاه‌های مورد نیاز را در سراسر کشور راه‌اندازی کنیم تا از تمرکز آزمایشات در مرکز خودداری شود.

وی افزود: در همین راستا در حال حاضر آزمایشات ابتدایی و اولیه پزشکی قانونی در همه استانها قابل انجام است و برای انجام آزمایشات پیشرفته‌تر، 9 استان به عنوان استان‌های قطب در نظر گرفته شده‌اند که آزمایش‌های مهم و حتی ژنتیک در آنها انجام می‌شود که یکی از این استانها استان کرمانشاه است.

برزگر در ادامه به مشکلات سازمان پزشکی قانونی و مشکلات پرسنل آن اشاره کرد و افزود: با توجه به دشواری کار در سازمان پزشکی قانونی، متاسفانه پرداختی پرسنل متناسب با سختی کار آنها نیست.

کار در پزشکی قانونی در ردیف کارهای سخت و زیان آور قرار گیرد  

وی به کمبود نیرو در این سازمان اشاره کرد و افزود: این کمبود نیرو موجب شده تا پرسنل تلاش مضاعفی را برای پاسخگویی به ارباب رجوع داشته باشند و این امر می‌طلبد تا بیش از پیش به وضعیت معیشتی پرسنل سازمان توجه شود.

قائم مقام سازمان پزشکی قانونی ( مقالات مرتبط با پزشکی قانونی - سوالات مرتبط با پزشکی قانونی ) کشور در پایان از برگزاری همایش "طب و قضا" همانند سال‌های گذشته در آبان ماه سال جاری خبر داد و اظهار کرد: این همایش در راستای ایجاد هماهنگی بیشتر میان پزشکان، قضات و اندیشمندان این دو عرصه برگزار می‌شود.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.