×

خبری خوش برای بازنشستگان تامین اجتماعی

خبری خوش برای بازنشستگان تامین اجتماعی

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه سازمان تأمین اجتماعی ماهیانه به‌اندازه یارانه کل کشور مستمری پرداخت می‌کند، گفت وام مسکن بازنشستگان تأمین اجتماعی درحال بررسی است که تا 2ماه آینده جزئیات پرداخت آن اعلام می‌شود

خبری-خوش-برای-بازنشستگان-تامین-اجتماعی وکیل 

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه سازمان تأمین اجتماعی ماهیانه به‌اندازه یارانه کل کشور مستمری پرداخت می‌کند، گفت:وام مسکن بازنشستگان تأمین اجتماعی درحال بررسی است که تا 2ماه آینده جزئیات پرداخت آن اعلام می‌شود.

اساسنامه سازمان تامین اجتماعی - نحوه محاسبه مستمری از کار افتادگی در قانون تامین اجتماعی - جزییات اصلاحات و تغییرات پیش نویس قانون تامین اجتماعی - بررسی قوانین و مقررات سازمان تامین اجتماعی در ارتباط با پیمانکاران 

فارس: منصور اعتصامی در نشست خبری که به مناسبت خانواده و تکریم بازنشستگان برگزار شد، اظهار داشت: بیش از 50 درصد جمعیت ایران که حدود 41 میلیون نفر می‌شوند، تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند.

وی ادامه داد: 2 میلیون 703 هزار نفر بازنشسته و مستمری‌بگیر سازمان تأمین اجتماعی دارد که با احتساب خانواده‌های آنان به بیش از 5.5 میلیون نفر می‌رسد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی افزود: این معاونت از 2 سال پیش در جهت ارائه سبد کالای فرهنگی به افراد تحت پوشش خود اقدام کرده است.

درخواست ابطال مصوبه 25 درصدی حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی رد شد - جزئیاتی از پرداخت مستمری بازنشستگی تامین اجتماعی 

وی به اجرای طرح کرامت رضوی اشاره کرد و گفت: در این طرح بیش از 17 هزار نفر از مستمری‌بگیران به همراه خانواده‌های آنان در قالب سفرهای سیاحتی و زیارتی به مشهد مقدس اعزام شدند و این طرح در سال جاری نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

اعتصامی به اجرای طرح نسیم سلامت اشاره کرد و گفت: 25 ذی‌الحجه روز خانواده و تکریم بازنشستگان است که سازمان تأمین اجتماعی به مناسبت این روز برنامه‌هایی را در نظر گرفته که از جمله آن المپیاد ورزشی است.

وی گفت: در ساعت 8 صبح روز جمعه هفدهم مهرماه در محل پارک لاله با هماهنگی دستگاه‌های ذی‌ربط برنامه‌های فرهنگی و ورزشی برگزار می‌شود و تمام ادارات کل تأمین اجتماعی از این پس موظفند ماهیانه این فضا را برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران ایجاد کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به برگزاری المپیاد ورزشی، اظهار داشت: در 30 استان کشور این المپیاد برگزار می‌شود و منتخبین آن به تهران معرفی می‌شوند که درنهایت در آذرماه المپیاد ملی آقایان در استان کردستان و المپیاد بانوان در استان لرستان برگزار می‌شود.

وی به برگزاری همایش روز تکریم بازنشستگان نیز اشاره کرد و گفت: در این مراسم از 16 نفر منتخبین بازنشستگان و مستمری‌بگیران تجلیل و تقدیر به عمل می‌آید و در سراسر کشور این اتفاق به صورت استانی برگزار خواهد شد.

اعتصامی بیان داشت: سازمان تأمین اجتماعی ماهیانه به اندازه یارانه پرداختی از سوی دولت به بازنشستگان و مستمری‌بگیران خود مستمری پرداخت می‌کند.

ابطال بخشنامه سازمان تامین اجتماعی در مورد کیفیت محاسبه مستمری بازنشستگی بیمه شدگان

وی در پاسخ پرسشی مبنی بر همسان‌سازی و افزایش حقوق بازنشستگان بیان داشت: این اقدام 7 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. سازمان تأمین اجتماعی در سال 92 و 93 علی‌رغم تمامی فشارهای اقتصادی میزان حقوق بازنشستگان را 25 درصد افزایش داد، درحالی که تورم 15 تا 17 درصد اعلام شده بود. در سال جاری نیز پیشنهاد سازمان افزایش حقوق 17 درصدی بود که دولت با 15 درصد آن موافقت کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی به بدهی‌های دولت به سازمان تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت: پرداخت 3 هزار و 200 میلیارد تومان یارانه ماهیانه از سوی دولت آنها را با گرفتاری مواجه کرده است.

اعتصامی گفت:‌سازمان تأمین اجتماعی ماهیانه 3 هزار و 400 میلیارد تومان به مستمری‌بگیران خود مستمری پرداخت می‌کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی خبر داد: اعطای وام مسکن به بازنشستگان تأمین اجتماعی در حال بررسی است که پس از تصویب نهایی جزئیات آن اعلام خواهد شد.

وی افزود: تا 2 ماه آینده نحوه ارائه وام مسکن بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی مشخص و براساس دستورالعمل‌های لازمه ارائه خواهد شد. سازمان برای این اقدام یکصد میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته است تا بتواند بخشی از هزینه‌های تأمین مسکن را از این طریق حل کند.

اعتصامی به مشکلات اقتصادی دولت نیز اشاره کرد و گفت: تا نیمه اول سال 95، در صورت تصویب برجام اتفاق نخواهد افتاد. اثر برداشتن تحریم‌ها 6 تا 7 ماه آینده نیز مشخص نخواهد شد.

وی به ارائه وام عتبات عالیات به بازنشستگان تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت:‌ سازمان تأمین اجتماعی به هر بازنشسته‌ای که قصد سفر به عتبات عالیات را داشته باشد یک میلیون تومان وام پرداخت می‌کند که تاکنون 5 هزار و 300 نفر داوطلب سفر به عتبات عالیات بودند که بخشی از آنها از طریق کاروان‌های مشخص‌شده اعزام شده‌اند.

منبع : امروز فردا را می سازیم

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.