×

در ایتالیا زنان می‌توانند قاضی و دادستان شوند

در ایتالیا زنان می‌توانند قاضی و دادستان شوند

در ایتالیا زنان می‌توانند قاضی و دادستان شوند

در-ایتالیا-زنان-می‌توانند-قاضی-و-دادستان-شوند وکیل 

/اجلاس حقوق زنان در فرآیند عدالت قضایی/‌
دادستان ناپل:
در ایتالیا زنان می‌توانند قاضی و دادستان شوند

خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران

دادستان ناپل در اجلاس بین‌المللی حقوق زنان در فرآیند عدالت قضایی به بررسی نقش زنان در حقوق کیفری ایتالیا پرداخت و اظهار کرد: زنان در ایتالیا به خاطر قوانین اروپا مجاز به قاضی شدن هستند.

به گزارش خبرنگار حقوقی ایسنا، وی گفت: نرخ کار کردن زنان در اروپا باید تا سال 2010 به 60 درصد برسد که در حال حاضر 40 درصد است و این میزان در جنوب این کشور به 31 درصد می‌رسد.

دادستان ناپل با تاکید بر این‌که در زندگی اجتماعی باید مردان و زنان فرصت یکسانی داشته باشند، افزود: در ایتالیا وجهه قوه قضاییه رو به بهبود است و زنان می‌توانند قاضی و دادستان شوند و تحقیقات قضایی انجام دهند. خانم‌ها در ارتش و پلیس نیز حضور دارند و پلیس اولین حوزه‌ای بود که در سال 1959 حضور زنان را هموار کرد و بعد از گذشت چند سال زنان توانستند درجه‌دار شوند.

وی به مشکلات پیش روی زنان ایتالیایی در حرفه‌ی وکالت اشاره کرد و گفت: زنان در حرفه‌ وکالت با مردان در ایتالیا برابر هستند اما تبعیضی از سوی مشتریان وجود دارد و آنها تمایل ندارند وکالتشان را یک زن بر عهده بگیرد. وقتی یقه سفیدها جرمی را مرتکب می‌شوند ترجیح می‌دهند که وکیل‌شان زن نباشد و جای تاسف دارد زیرا زنان وکیل بسیار متبحری در ایتالیا وجود دارند.

دادستان ناپل خاطرنشان کرد: اخیرا یکی از سران مافیا در ایتالیا بازداشت شده بود که او گفته بود در دادگاه حاضر نمی‌شوم چون قاضی دادگاه خانم است. طبیعتا این فرد یک خانم وکیل را برای دفاع از خود استفاده نخواهد کرد.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.