×

امضای تفاهم نامه همکاری میان کانون سردفتران ایران و ایتالیا در رم

امضای تفاهم نامه همکاری میان کانون سردفتران ایران و ایتالیا در رم

کانون سردفتران جمهوری اسلامی و کانون سردفتران ایتالیا در راستای الحاق ایران به اتحادیه جهانی سردفتران، یک تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

امضای-تفاهم-نامه-همکاری-میان-کانون-سردفتران-ایران-و-ایتالیا-در-رم

کانون سردفتران جمهوری اسلامی و کانون سردفتران ایتالیا در راستای الحاق ایران به اتحادیه جهانی سردفتران، یک تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

سردفتران و دفتریاران به اخلاق حرفه ای پایبند باشند - آئین نامه بیمه و بازنشستگی سردفتران و دفتریاران اسناد رسمی - قانون دفاتر اسناد رسمی و کانون سردفتران و دفتریاران 

محمدرضا دشتی‌اردکانی رئیس کانون سردفتران و پائولو پاسکوالیس مسئول امور بین الملل کانون سردفتران ایتالیا طی مراسمی با حضور احمد تویسرکانی معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، جهانبخش مظفری سفیر ایران در ایتالیا و ماریو میکولی نائب رئیس اتحادیه جهانی سردفتران ایتالیا در مقر اتحادیه جهانی سردفتران در شهر رم، یک تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

هدف از امضای این تفاهم‌نامه، پایه‌ریزی چارچوب همکاری فی مابین کانون سردفتران جمهوری اسلامی ایران و کانون سردفتران ایتالیا در جهت تحقق و پیشبرد اهداف مشترک و برنامه‌ها و طرح‌های مشترک اعلام شد. مزیت دوجانبه این تفاهم‌نامه، تعمیق روابط و همچنین فرصت‌های بیشتر برای ارتباط و مراوده، نه تنها بین نهادهای سردفتری و سردفتران، بلکه بین شهروندان و موسسات تجاری کشورهای متبوع است.

یک استان دیگر دارای کانون سردفتران و دفتریاران شد - در ایتالیا زنان می توانند قاضی یا دادستان شوند - بررسی مختصر نظام حقوقی ایتالیا 

تویسرکانی اظهار کرد: نقش دفاتر و سردفتری‌ها برای ایجاد نظم و پیشگیری از دعاوی و اختلافات در جامعه بسیار موثر است و خوشبختانه اطلاعات ایتالیا از نهاد سردفتری در ایران خوب است.

وی افزود: نهاد سردفتری در ایران و ایتالیا،در حوزه اقتصادی بسیار مهم و تاثیرگذار است. در شرایط کنونی که روابط میان دو کشور رو به گسترش است و با توجه به اینکه مقر این اتحادیه جهانی نیز در رم واقع شده است، با توجه به مذاکرات انجام شده، زمینه همکاری های بیشتر در حوزه سردفتری و همچنین پیوستن ایران به اتحادیه جهانی سردفتران کلید خورد و با مذاکراتی که صورت گرفت، امروز یادداشت تفاهم میان دو کشور در حوزه توسعه روابط نهاد سردفتری مهیا شد.

وی تاکید کرد: این ابزار بسیار مهمی است که در حوزه گسترش مسایل اقتصادی بسیار تاثیرگذار و مقدمه‌ای برای پیوستن ایران به اتحادیه جهانی سردفتران است که در آینده بسیار نزدیک انجام خواهد شد. با امضای این یادداشت تفاهم، همکاری‌های آموزشی، فنی، مراودات و همکاری‌های بین المللی ایران گسترش یافته و در حوزه اتحادیه جهانی سردفتران مشارکت و همکاری‌های بیشتری با همدیگر خواهیم داشت.

ماریو میکولی نائب‌رئیس اتحادیه جهانی سردفتران نیز گفت: امضای این پروتکل میان کانون سردفتران جمهوری اسلامی ایران و ایتالیا گام مهمی در جهت نزدیک شدن ایران به این سازمان بین المللی است. اتحادیه جهانی سردفتران متشکل از 86 کشور عضو است و امیدواریم که ایران به زودی بتواند هشتاد و هفتمین عضو این اتحادیه شود.

نظام حقوقی ایتالیا 

بر اساس این تفاهم‌نامه، تبادل اطلاعات، آموزش سردفتران ایران و ایتالیا و برگزاری اجلاس های بین المللی و جلسات دو جانبه میان ایران و ایتالیا مهیا می شود. در این نشست همچنین گفت و گو برای الحاق ایران به اتحادیه جهانی سردفتران انجام شد. ایران تنها کشور منطقه خواهد بود که به این اتحادیه ملحق خواهد شد.

اکنون 86 کشور جهان عضو اتحادیه جهانی سردفتران هستند. ایران از سال 1384 تقاضای الحاق به این اتحادیه را کرد و پس از جلسات مختلف بین اعضا اتحادیه در ایران، ایتالیا و فرانسه (رئیس سابق اتحادیه جهانی سردفتران)، مقدمات کار فراهم شد.

در نشست امروز نیز پیشنهادات اتحادیه جهانی سردفتران به هیات ایرانی جهت الحاق به این اتحادیه، ارایه شد و «ماریو میکولی» نائب‌رئیس اتحادیه جهانی سردفتران نیز راه های پیوستن ایران به اتحادیه جهانی را تشریح کرد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.