×

بخش عمده ای از خشونت ها، کودک آزاری و همسر آزاری است

بخش عمده ای از خشونت ها، کودک آزاری و همسر آزاری است

معاون پیشین ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت که با هشدار نسبت به افزایش خشونت‌های خانگی در سال‌های اخیر گفت بخش عمده‌ای از خشونت‌ها، کودک‌آزاری و همسرآزاری است

بخش-عمده-ای-از-خشونت-ها،-کودک-آزاری-و-همسر-آزاری-است وکیل 

خشونت اسید پاشی نزاع دعوا درگیری

معاون پیشین ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت که با هشدار نسبت به افزایش خشونتهای خانگی در سال‌های اخیر گفت: بخش عمده‌ای از خشونت‌ها، کودک‌آزاری و همسرآزاری است.

بی اعتنایی به همسر هم خشونت است -  خشونت خانگی همچنان میان زنان قربانی میگیرد - ارعاب مجرمان یا رواج خشونت ؟ - هنگام خشونت چه کنیم؟ - خشونت  قانونی و خشونت غیرقانونی 

 محمود گلزاری در نخستین جلسه کمیته ملی پیشگیری از خشونت اظهار کرد: بیش از یک ماه پیش یعنی هفتم مهر ماه، در شورای عالی انقلاب فرهنگی، یک جلسه درباره مسئله پیشگیری از خشونت تشکیل شد که ریاست این جلسه را رئیس جمهوری بر عهده داشت.

معاون پیشین ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود: ما امروز سه آسیب بزرگ اجتماعی شامل اعتیاد، طلاق و خشونت داریم که شورای عالی انقلاب فرنگی در حال کار کردن بر روی این موضوعات است. در جلسه‌ شورای عالی انقلاب فرهنگی، قرار شد کمتر از سه ماه، راهکارهایی برای پیشگیری از خشونت به شورای عالی انقلاب فرهنگی داده شود. تشکیل کمیته ملی پیشگیری از خشونت می‌تواند یک گزارش عالی از سوی قوه‌قضائیه به شورای عالی انقلاب فرهنگی باشد.

رفع چالش های اجتماعی ، خشونت را می خشکاند - خشونت علیه کودکان نگران کننده است - خشونت کلامی علیه زنان در قوانین 

گلزاری خواستار همکاری بیشتر کمیته ملی پیشگیری از خشونت با دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی شد و گفت: در بحث خشونت، عوامل مختلفی دخیل هستند که از آن جمله می‌توان به ترافیک، آلودگی هوا، فقدان آموزش‌های لازم، خشکسالی ... اشاره کرد.

وی با اشاره به نقش موثر رسانه‌ها در پیشگیری از خشونت افزود: متاسفانه امروزه، فیلم‌هایی در فضای مجازی وجود دارد که می‌تواند بازنمایی خشونت کند و نقش رسانه‌های گروهی بر مسئله خشونت و افزایش یا کاهش آن بسیار زیاد است.

این استاد دانشگاه همچنین با اشاره به ارتباط الکل و مواد مخدر با خشونت و خشونت‌های خانگی گفت: متاسفانه، مصرف الکل و مواد مخدر در جامعه بسیار زیاد شده و حتی به سنین پایین رسیده است که این موضوع در بروز خشونت و افزایش آن بسیار موثر است. از طرف دیگر امروز بخش عمده‌ای از خشونت‌ها به شکل کودک‌آزاری و همسرآزاری است در حالی که در گذشته از این دست خشونت‌ها نبود یا کم بود اما متاسفانه خشونت‌های خانگی در سال‌های اخیر بسیار زیاد شده است.

وی با اشاره به نقصان‌های قانونی در مجازات عاملان خشونت بویژه متجازوان به عنف گفت: قربانیان خشونت بویژه قربانیان تجاوز به عنف باید مورد حمایت قانونی و اجتماعی قرار گیرند و اگر این کار صورت نگیرد، خود تولید خشونت می‌کند. رسیدگی کردن به قربانیان خشونت بویژه تجاوز، بسیار جدی است. مثلا امکان دارد پسرانی که مورد تجاوز قرار می‌گیرند، خودشان در آینده از تجاوزکاران شوند مانند خفاش شب و ویجه.

 خشونت عامل بزهکاری اطفال - اعلامیه حذف خشونت علیه زنان 

گلزاری با تاکید بر موضوع بخشش و مهربانی در جامعه افزود: دو سال قبل و در ابتدای دولت یازدهم، جشن بزرگ بخشش را برگزار کردیم که مورد استقبال هم قرار گرفت اما ظرفیت وزارت ورزش و جوانان برای ادامه این کار فراهم نبود. این کار باید ادامه یابد و بخشش و مهربانی در جامعه سامان داده شود. اقدام دیگر، راه‌اندازی کلینیک‌های کنترل خشم بود که یک کلینیک در منطقه 7 شهرداری تهران و یک کلینیک نیز در کرج راه‌اندازی شد اما برداشت‌های برخی افراد از این کلینیک‌ها، مانع از گسترش آن شد.

وی تاکید کرد: در حوزه مقابله با خشم و افزایش بخشش و مهربانی در جامعه باید به صورت جدی کار کنیم.

منبع : تسنیم

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.