×

سقط های غیر قانونی و نا ایمن از علل مهم مرگ مادران

سقط های غیر قانونی و نا ایمن از علل مهم مرگ مادران

متخصص زنان و زایمان اظهار کرد در حال حاضر یکی از علل مهم مرگ و میر مادران سقط غیرقانونی و غیرایمن است

سقط-های-غیر-قانونی-و-نا-ایمن-از-علل-مهم-مرگ-مادران

متخصص زنان و زایمان اظهار کرد: در حال حاضر یکی از علل مهم مرگ و میر مادران سقط غیرقانونی و غیرایمن است.

کیفر سقط جنین در قانون مجازات اسلامی و تعارض آن با ماده 91 قانون تعزیرات - بررسی جرم سقط جنین - سقط جنین تجربه ای جبران ناپذیر - موارد سقط جنین مجاز - سقط جنین و موارد مجاز قانونی دیدگاه - مجازات سقط جنین در قانون مجازات اسلامی - مجازات های سقط غیرقانونی جنین - خط باریک مجاز و ممنوع در سقط جنین - سقط جنین از نظر جامعه شناسی جنایی - همه ناهنجاری های جنینی به سقط درمانی منجر نمی شود - سقط جنین از پنهان کاری تا واقعیت  - سقط جنین غیرقانونی را بهتر بشناسیم - صدور مجوز سقط جنین درمانی بدون رضایت پدر - آیا سقط جنین از حقوق زنان است ؟  

دکتر انیس نانکلی ، با اشاره به انجام سقط درمانی در دو مورد، گفت: زمانی که ادامه بارداری سلامت و جان مادر را تهدید کند یا زمانی که جنین ناهنجاری داشته باشد، انجام سقط درمانی توصیه می‌شود.

وی اظهار کرد: در برخی موارد مادران به دلیل اینکه بیماری قلبی و کلیوی پیشرفته‌ای دارند یا زمانی که فشار خون بالای کنترل نشده دارند، ادامه بارداری برای آنها خطرناک است که این تشخیص را باید پزشک معالج بدهد و در اینگونه موارد است که سقط درمانی تجویز می‌شود.

سقط جنین در حقوق اسلامی و فمینیسم - اعلام مصادیق قانونی سقط جنین - سقط جنین حرمت یا جواز ؟ - واقعیت هایی درباره سقط جنین عمدی در ایران - دیه سقط جنین چه مقدار است و به چه کسی می رسد ؟ پاسخ آیت الله وحید خراسانی - شرایط پذیرش درخواست سقط جنین - چگونه می توان قانونی سقط جنین کرد ؟ - آمار عجیب سقط جنین غیرقانونی در ایران - سقط جنین از منظر حقوق

نانکلی افزود: در برخی موارد دیگر نیز ناهنجاری‌های جنین موجب می‌شود تا سقط درمانی تجویز شود که تشخیص این ناهنجاری‌ها نیز با پزشک است و در این موارد پزشکی قانونی مجوز سقط درمانی را صادر می‌کند.

این متخصص زنان و زایمان با بیان اینکه برخی افراد بنا به برخی دلایل اقدام به سقط غیرقانونی جنین می‌کنند، گفت: عموما این سقط‌‎ها در محل‌های غیرایمن و غیر بهداشتی انجام شده که عوارض خطرناکی را برای مادر به همراه دارد. انجام این نوع سقط‌های غیر قانونی عموما با ایجاد عفونت همراه است و در برخی موارد حتی خطر مرگ مادر را به همراه دارد. در حال حاضر یکی از علل مهم مرگ و میر مادران سقط غیرقانونی و غیرایمن است.

صدور مجوز سقط درمانی زیر 19 هفته - صدور مجوز سقط جنین درمانی بدون رضایت پدر - سقط درمانی در حقوق ایران - سقط درمانی با تشخیص 3 پزشک متخصص وتایید پزشکی قانونی مجاز است - راهنمای صدور مجوز سقط درمانی و مصادیق آن ابلاغ شد

وی افزود: خونریزی‌های شدید و سوراخ شدن رحم هم از دیگر عوارض این اقدام است و این امکان وجود دارد که به دلیل عوارض ایجاد شده، رحم هم از بین برود و برای معالجه این عوارض پزشک مجبور به برداشت رحم شود.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.