×

رشد طلاق توافقی در جامعه

رشد طلاق توافقی در جامعه

معاون رییس‌ کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان در امور پیشگیری از وقوع جرم گفت بدترین نوع طلاقی که در جامعه در حال رخ دادن است طلاق عاطفی است که بین سنین 22 تا 38 سال رخ می‌دهد

رشد-طلاق-توافقی-در-جامعه

معاون رییس‌ کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان در امور پیشگیری از وقوع جرم گفت: بدترین نوع طلاقی که در جامعه در حال رخ دادن است طلاق عاطفی است که بین سنین 22 تا 38 سال رخ می‌دهد.

محمد‌علی حمیدیان در پنجمین کارگاه مداخله در فرآیند طلاق ویژه مشاوران اظهار کرد: امروزه در کشور شاهد افزایش برخی معضلات اجتماعی از جمله طلاق هستیم که به شکل چشمگیری رو به رشد بوده و طبق آمارهای رسمی از هر چهار یا پنج ازدواج صورت گرفته یک مورد آن به طلاق انجامیده است.

وی افزود: بر همین اساس کشور ما بعد از کشورهایی چون آمریکا، دانمارک و مصر چهارمین کشور پرطلاق دنیا محسوب می‌شود. با توجه به این روند شاهد رشد طلاق توافقی هستیم که درصد بالایی از انواع طلاق را به خود اختصاص داده که عمدتاً بین سنین 22 تا 38 سال و در سال‌های ابتدایی زندگی رخ می‌دهد. بدترین آنها را طلاق عاطفی و یا به اصطلاح طلاق خاموش می‌نامند.

حمیدیان افزود: در پیدایش معضل طلاق عواملی از جمله اعتیاد، فقر و بحران‌های اقتصادی، خشونت در خانواده، فقدان مهارت‌های زندگی، عدم روابط عاطفی، جنسی‌ و روانی مناسب بین زوجین، رفاه‌زدگی و دخالت‌های نابه‌جای اطرافیان را می‌توان از مهمترین دلایل بروز این پدیده در کشور بیان کرد.

وی خاطرنشان کرد: هدف معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تلاش برای کاهش معضل طلاق است و عوامل پیشگیرانه‌ای همچون تامین اشتغال سرپرست خانواده و مبارزه با بیکاری، پیشگیری از اعتیاد جوانان، توانمند کردن زنان در تامین زندگی، آموزش آگاهی‌های اجتماعی، مبارزه با عوامل فساد و فحشا و باندهای مخرب از مهمترین اقدامات تأثیرگذار در کاهش طلاق در کشور است.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.