×

رشد 14 6 درصدی صدور مجوز سقط درمانی در 10 ماهه امسال

رشد 14 6 درصدی صدور مجوز سقط درمانی در 10 ماهه امسال

در ده ماهه سال جاری صدور مجوز سقط جنین درمانی در مراکز پزشکی قانونی کشور 14 6 درصد رشد داشت این رقم از پنج هزار و 68 مجوز در ده ماهه سال گذشته به پنج هزار و 806 مجوز در ده ماهه امسال رسیده است

رشد-14-6-درصدی-صدور-مجوز-سقط-درمانی-در-10-ماهه-امسال

در ده ماهه سال جاری صدور مجوز سقط جنین درمانی در مراکز پزشکی قانونی کشور 14.6 درصد رشد داشت. این رقم از پنج هزار و 68 مجوز در ده ماهه سال گذشته به پنج هزار و 806 مجوز در ده ماهه امسال رسیده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، در ده ماهه سال جاری به طور کلی هشت هزار و 131 متقاضی برای دریافت مجوز سقط جنین درمانی به مراکز پزشکی قانونی در سراسر کشور مراجعه کرده‌اند که برای پنج هزار و 806 نفر از این افراد مجوز سقط جنین درمانی صادر شد. مابقی متقاضیان یا بنا به دلایلی خود موضوع را پیگیری نکرده‌اند و یا آنکه پس از بررسی و معاینات لازم شرایط اخذ مجوز سقط درمانی را نداشته‌اند.

بر اساس این گزارش تعداد مجوزهای صادر شده در موضوع سقط جنین درمانی 71.4 درصد از کل مراجعین بوده است.
در این مدت استان‌های تهران با 873، خراسان رضوی با 635 و خوزستان با 482 مجوز بیشترین و استان‌های سمنان با 24، خراسان جنوبی با 47 و ایلام با 51 مجوز کمترین آمار را در صدور مجوزهای سقط جنین درمانی داشته اند.

تأکید بر مراجعه به موقع متقاضیان سقط درمانی به پزشکی قانونی

یکی از مهم ترین شروط صدور مجوز سقط درمانی در پزشکی قانونی سن بارداری است که بر اساس قانون باید قبل از چهار ماهگی (ولوج روح در جنین) و یا پیش از 19 هفتگی بر اساس سونوگرافی های معتبر دوره ای باشد. در صورتی که مادر مهم ترین شرط که همان سن بارداری کمتر از 19 هفته است را داشته باشد، موارد دیگر یعنی وجود ناهنجاری در جنین که موجب حرج مادر شود و یا بیماری مادر که ادامه بارداری را برای او با خطر جانی توأم می سازد، مورد بررسی قرار می گیرد. همچنین باید توجه داشت که همه ناهنجاری های جنینی موجب صدور مجوز سقط درمانی نمی شود و تنها ناهنجاری هایی که موجب حرج مادر باشد و این موضوع به تأیید سه پزشک متخصص و معتمد برسد، یکی از شروط صدور مجوز سقط درمانی خواهد بود.

منبع : سازمان پزشکی قانونی

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.