×

آزادی 18 زندانی غیر عمد در روز میلاد امام باقر (ع)

آزادی 18 زندانی غیر عمد در روز میلاد امام باقر (ع)

با مشارکت شهرداری و شورای اسلامی شهر اردبیل، 18 مددجوی تحت حمایت ستاد دیه در روز میلاد امام محمدباقر (ع) از بند حبس رهایی یافتند

آزادی-18-زندانی-غیر-عمد-در-روز-میلاد-امام-باقر-(ع) وکیل 

با مشارکت شهرداری و شورای اسلامی شهر اردبیل، 18 مددجوی تحت حمایت ستاد دیه در روز میلاد امام محمدباقر (ع) از بند حبس رهایی یافتند.

 مراد فتحی مدیرکل زندان‌های اردبیل در مراسم جشن آزادی 18 نفر از محکومان مالی جرایم غیرعمد این استان گفت: با مساعدت ستاد دیه و با مشارکت شهرداری و شورای اسلامی شهر اردبیل این 18 مددجو با مبلغ بدهی 3 میلیارد و 847 میلیون ریالی در اولین روز از ماه رجب از زندان آزاد و به آغوش خانواده‌های خود باز می‌گردند.

وی با تقدیر از حمایت نیکوکاران و همیاری خوب شاکیان خصوصی این پرونده‌ها افزود: هرچند بدهی این زندانیان به طور تقریبی بالغ بر 4 میلیارد ریال بود، اما از کل این محکوم‌به، مبلغی معادل 897 میلیون ریال از سوی طلبکاران گذشت رضایتمندانه اخذ شده است.

نائب‌رییس هیات مدیره ستاد دیه شعبه استان اردبیل تصریح کرد: 127 میلیون ریال از این بدهی نیز از محل کمک‌های شهرداری اردبیل، 521 میلیون ریال هم از مجموع آورده خانواده این محکومان و الباقی از اعتبارات ستاد دیه پرداخت شده است.

مدیرکل زندان‌های استان اردبیل یادآور شد: اکنون 433 زندانی جرائم غیرعمد در سطح زندان‌های استان اردبیل بدون پشتوانه مالی و بعضا معنوی برای آزادی تنها چشم‌انتظار کمک‌های انساندوستانه نیکوکاران استانی و خیّرین نوعدوست کشوری هستند.

وی با اشاره به خدمات گروه‌های مردمی صلح و سازش و نیز دغدغه‌های خداپسندانه مددکاران زندان‌ها اظهار کرد: ما در سال گذشته شاهد کاهش 24 درصدی ورودی زندانیان جرایم مواد مخدر نسبت به سال 93 بودیم، اما متاسفانه در مقابل ورودی به زندان در مورد محکومیت مالی این استان با افزایش 30 درصدی همراه بوده که با توجه به سابقه فرهنگی و جایگاه معنوی استان اردبیل این زیبنده مردمان با فرهنگ و قدمت این دیار نبوده و همه مسئولان شایسته است برای نهادینه کردن فرهنگ ریش‌سفیدمنشی این مهم را از الویت‌های خود در سال جدید معین کنند.

مدیرکل زندان‌های استان اردبیل با نقش مردم در بسط فرهنگ گذشت در سطح جامعه تصریح کرد: همه اقشار باید کاری کنند که جلوی تفکر حبس مداری در کشور به حداقل رسیده و عواقب این اقدام به‌گونه‌ای باشد که خطرات آن را تنها محدود به چند خانواده و یا بخش کوچکی از استان، شهر یا روستای خود نپنداریم.

فتحی با اشاره به عملکرد ستاد دیه استان در آزادی 263 محکوم واجد شرایط در سال 94 گفت: این مددجویان با مجموع بدهی 12 میلیارد تومانی از مجموع 7 ندامتگاه موجود در سطح استان اردبیل از زندان رهایی یافتند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.