×

اطاله دادرسی، بازدارندگی قوانین را از بین می برد

اطاله دادرسی، بازدارندگی قوانین را از بین می برد

رییس سازمان تعزیرات حکومتی در مراسم افتتاحیه مجموعه تلویزیونی عدالتخانه ، این مجموعه را برنامه ای آموزشی برای تمام مردم برشمرد

اطاله-دادرسی،-بازدارندگی-قوانین-را-از-بین-می-برد وکیل 

رییس سازمان تعزیرات حکومتی در مراسم افتتاحیه مجموعه تلویزیونی "عدالتخانه"، این مجموعه را برنامه ای آموزشی برای تمام مردم برشمرد.

معارفه علیرضا جمشیدی معاون وزیر دادگستری به عنوان رئیس سازمان تعزیرات حکومتی

علیرضا جمشیدی رییس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: به عنوان کسی که با کار رسانه‌ای آشنا هستم اعلام می‌کنم این کار، بسیار سخت است. این مجموعه تلویزیونی با سایر مجموعه‌هایی که تا به حال در صدا و سیما ساخته و پخش شده است متفاوت است چرا که داستانی را مطرح می‌کند که قسمت اعظم آن در دادگاه پیگیری می‌شود و نیازمند دقت نظر ویژه است.

وی اظهار کرد: در این مجموعه تنها محکمه به تصویر کشیده شده و داستان‌های این مجموعه تلویزیونی برای مردم بسیار ملموس است چرا که دغدغه‌های روزانه آنها در این مجموعه پیگیری می‌شود.

رییس سازمان تعزیرات حکومتی در ادامه تصریح کرد: مردم به صورت روزمره و ملموس با موضوع "عدالتخانه" در تماس هستند و موضوع برنامه مانند قتل نیست که ببینده نتواند خود را در آن جایگاه قرار دهد.

جمشیدی بیان کرد:  این مجموعه  می تواند مجموعه ای آموزشی برای مردم، دانشجویان، اساتید و حقوقدانان باشد.

وی افزود: مردم ما هنوز برای احقاق حق خود از قاضی‌ها ترس دارند و روش ها و قوانین را نمی دانند بنابراین باید این ترس را با این مجموعه تلویزیونی به حداقل برسانیم و آموزش بدهیم و خلاهای قانونی و اجرایی را به مردم نشان بدهیم.

رییس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: قاضی پدر مهربان جامعه، انسان مستقل و بی طرفی است که بین حق جامعه و فرد برایش تفاوتی وجود ندارد و می بایست رای عادلانه و  منصفانه صادر کند به گونه ای که قضاوت مردم منطبق با قضاوت قاضی باشد؛ چرا که موضوعات این مجموعه پرونده های واقعی است.

معاون وزیر دادگستری بر اصل پیشگیری از وقوع تخلفات تاکید کرد و گفت: در این مجموعه باید پیشگیری از وقوع تخلف را مد نظر داشته باشیم و پیام های پیشگیرانه داشته باشیم.

جمشیدی در پایان سخنان خود اظهار کرد: اطاله دادرسی از مواردی است که بازدارندگی قوانین را از بین می برد و این موارد باید در فیلم نشان داده شود تا سطح آگاهی مردم از نحوه برخورد با تخلفات بالاتر برود.

سید اشرف طباطبایی کارگردان "عدالتخانه" در ابتدای این مراسم، گفت: از جناب آقای جمشیدی رئیس سازمان تعزیرات کل کشور تشکر می‌کنم بابت حمایت‌هایشان از این فیلم چرا که این مجموعه متعلق به همه مردم است. ما سعی می‌کنیم این برنامه تلویزیونی را به عنوان هدیه‌ای از عید سعید فطر برای مردم به نمایش بگذاریم.

وی افزود: در این مجموعه پرونده‌هایی توسط بازیگران بازسازی می‌شود که به صورت واقعی در سازمان تعزیرات حکومتی اتفاق افتاده است.

طباطبایی بیان کرد: من به شخصه علاقه‌مند هستم این مجموعه تلویزیونی را در 150 قسمت تولید کنم اما در حال حاضر 52 قسمت آن تولید می‌شود.

در ادامه این افتتاحیه، قسمتی از این مجموعه تلویزیونی با حضور مسئولان سازمان تعزیرات حکومتی، مدیر شبکه آموزش و هنرمندان حاضر در این مراسم ضبط شد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.