×

شناسایی 20 حق برای جمعیت 30 درصدی کودکان در کشور

شناسایی 20 حق برای جمعیت 30 درصدی کودکان در کشور

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودکان با اعلام اینکه حق کودک به عنوان یک مطالبه قانونی باید مد نظر قرار گیرد و از نگاه عاطفی صرف پرهیز شود، گفت 20 حق برای کودکان احصاء شده است

شناسایی-20-حق-برای-جمعیت-30-درصدی-کودکان-در-کشور وکیل 

 دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودکان با اعلام اینکه حق کودک به عنوان یک مطالبه قانونی باید مد نظر قرار گیرد و از نگاه عاطفی صرف پرهیز شود، گفت: 20 حق برای کودکان احصاء شده است.

به گزارش ایرنا، مظفرالوندی روز سه شنبه در نشست کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استانداری البرز، افزود: کودکان افراد زیر 18 سال هستند که امروز 30درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهند که نگاه به آنان بیشتر عاطفی است و توجه به حقوق آنان نمی شود.

وی ادامه داد: امروز درکشور شاهد 60 موضوع فقهی و آیات قرانی هستیم که در مورد کودکان سفارش شده و یکی از حقوق کودکان آموزش است، کودک حق زیستن و زندگی دارد.

الوندی گفت: کودکان توان دفاع از خود ندارند و باید نهادهایی از آنان حمایت کنند. اگر بچه ای درخیابان زندگی کرده و از تحصیل دور بماند، باید حمایت شود.

وی اضافه کرد:تاکنون حدی که نیاز است در حقوق کودکان توجه نشده و در سند چشم انداز کشور ایران آمده که ایران کشوری توسعه یافته است که باید در حفظ کرامت و حقوق انسان ها و بهره مندی از امنیت اجتماعی تبلور یابد و ایران باید برخوردار از رفاه، سلامت و غیره باشد که باید تلاش های ویژه را داشت چرا که 10 سال زمان برای اجرایی شدن آن باقی است.

الوندی خاطرنشان کرد: کنوانسیون حقوق کودک به عنوان قانون لازم الاجرا مصوب مجلس است، یکسری قوائد و ارزش های بنیادی داریم که همه کسانی که در حوزه کودک کار می کنند، باید مد نظر قرار دهند.

وی تاکید کرد: تبعیض قائل نشدن یکی از موضوعات مهم دراین زمینه است اما ما در بحث نگرش ها و تفکرات مشکل داریم. هر اقدام اجرایی و قضایی باید با رعایت منافع عالی کودک باشد.

الوندی ادامه داد: مشارکت جویی و به رسمیت شناختن بچه ها و نقدپذیری مسئولان، رویکرد جنسیت محور، خانواده محور و دانش بنیان بودن در این موضوع مهم مورد توجه قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: امروز سازمان هایی که با حوزه کودک مرتبط هستند از جمله 9وزارتخانه تلاش هایی ویژه دراین زمینه دارند. در حقوق کودک چشم انداز ما رشد یافتگی تمام کودکان، ایجاد انگیزه برای پیشرفت کودک، سلامت رفاه و آموزش است.

این مسئول در ادامه به وضعیت البرز اشاره کرد و افزود: البرز مشکلات خاص خودرا دارد کلکسیون مشکلات استان های دیگر در البرز دیده می شود. بخشی تهدید وبخشی فرصت است و در تلاش هستیم تا مشکلات در حوزه حقوق کودکان را در قالب کارگروه بانوان و خانوده استانداری های کشور مرتفع کنیم.

وی یاد آورشد: البرز ظرفیت های خوبی از جمله در حوزه سمن ها دارند و با رویکرد و نگاه ویژه دولت به تشکل های غیر دولتی می توان با شناسایی ظرفیت های سمن ها با توجه به اینکه دولت توان پرداخت بسیاری از هزینه ها را ندارد بهره برد.

الوندی ادامه داد: درگذشته کرج ( مرکز استان البرز) عبوری دیده می شد اما امروز شاهد آن هستیم که می توان از ظرفیت های قابل توجه آن بهره برد.

منبع : ایرنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.