×

امکان صادرات خودروهای قاچاق وجود ندارد

امکان صادرات خودروهای قاچاق وجود ندارد

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز درباره امحای 13 خودروی لوکس قاچاق گفت به دلیل این که نمایندگی این خودروهای گران قیمت در کشورهای همسایه به صورت عمده و با ضمانت نامه این کالاها را مستقیم از کارخانه خریداری می کنند و براساس قانون امکان صادرات آن وجود ندارد

امکان-صادرات-خودروهای-قاچاق-وجود-ندارد

 سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز درباره امحای 13 خودروی لوکس قاچاق گفت: به دلیل این که نمایندگی این خودروهای گران قیمت در کشورهای همسایه به صورت عمده و با ضمانت نامه این کالاها را مستقیم از کارخانه خریداری می کنند و براساس قانون امکان صادرات آن وجود ندارد.

 13 بنز و پورشه قاچاق به ارزش تقریبی 140 میلیارد ریال( 14 میلیارد تومان) با هماهنگی سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی این هفته در شیراز امحا می شود و زیر دستگاه پرس می رود.

قاسم خورشیدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا توضیح داد: نمایندگی این خودروها در کشورهای همسایه خودروهای مذکور را به طور عمده و مستقیم از کارخانه خریداری می کنند.

وی افزود: بر این اساس نمی توان خودروی لوکس قاچاق شده به ایران را که دیگر ضمانت نامه لازم ندارد و به صورت تک فروشی است، به کشورهای همسایه صادر کرد.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاکید کرد: علت اینکه سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی تصمیم گرفت این خودروها را امحا و تبدیل به آهن قراضه کند، این است که دیگر امکان صادرات مجدد آن وجود ندارد و براساس قانون توزیع آن در بازار داخلی هم امکان پذیر نیست.

خورشیدی خاطر نشان کرد: در گذشته این نوع کالاها توسط افرادی که قاچاق را انجام می دادند، خریداری و وارد بازار می شد اما اکنون قانونگذار این روزنه ها را بسته است.

وی یادآور شد: آیین نامه مربوط به مواد 55 و 56 قانون مبارزه با قاچاق کالا، ورود کالاهای مکشوفه را به بازار داخلی ممنوع کرده و اصل را بر این گذاشته است که این کالاها یا باید امحا شده و یا از کشور خارج شوند.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: محاکم اعم از تعزیراتی یا قضایی حکم به قاچاق بودن کالا می دهند اما تشخیص اینکه کالای یاد شده امحا یا صادر شود، به عهده سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی است.

خورشیدی اظهار داشت: در مورد 13 خودروی لوکس که قرار است این هفته امحا شوند، باید گفت از آنجا که این کالاها سرمایه ای به حساب می آیند، تابع ضوابط خاص خود هستند یعنی براساس قانون حمایت از مصرف کننده در صورتی می توان آن را وارد کرد که از طریق نمایندگی بوده و نمایندگی پس از فروش داشته باشد.

وی تاکید کرد ، این خودروهای لوکس که موضوع امحای آنها مطرح است، امکان صادرات ایمن را به کشورهای همسایه ندارند.

خورشیدی اظهار داشت: سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی مسوول این امر است و جزییات بیشتر در اختیار آنهاست.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از رسانه ها و بویژه ایرنا که شبکه گسترده ای در سراسر کشور دارد، خواست تا در صورت مشاهده فروش و بازتوزیع کالاهای مکشوفه قاچاق در بازار، آن را به مراجع ذیربط اطلاع دهند.

به گزارش ایرنا، خودروهای لوکسی که قرار است این هفته امحا شوند، چندی پیش کشف شده اند و به گفته سازمان تعزیرات حکومتی از این نوع خودروهای قاچاق در بندرعباس و تهران نیز وجود دارد که پس از هماهنگی امحا خواهند شد.

منبع : ایرنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.