×

قمی حقوقدانان کشورهای اسلامی برای اداره حج فکری کنند

قمی حقوقدانان کشورهای اسلامی برای اداره حج فکری کنند

یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس گفت جهان اسلام و حقوقدان‌های کشورهای اسلامی وحقوق بشر باید برای اداره حج و روشن شدن ابعاد حادثه منا فکری کنند

قمی-حقوقدانان-کشورهای-اسلامی-برای-اداره-حج-فکری-کنند

یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس گفت: جهان اسلام و حقوقدان‌های کشورهای اسلامی وحقوق بشر باید برای اداره حج و روشن شدن ابعاد حادثه منا فکری کنند.

محمد قمی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بیانات امروز مقام معظم رهبری در دیدار با خانواده‌های شهدای منا اظهار کرد: این اولین باری نیست که آل سعود این جنایات را مرتکب می‌شود؛ در ادوار مختلف نیز چنین مشکلاتی را برای مسلمانان ایجاد کرده‌اند. لازم است که جهان اسلام برای این مسأله خیزشی داشته باشند تا انجام مراسم حج به صورت شورایی از کشورهای اسلامی اداره شود.

وی افزود: سال گذشته بی کفایتی آل سعود را در انجام مناسک حج دیدیم که چگونه موجب به شهادت رسیدن چند هزار نفر شدند و این سند دیگری بر بی لیاقتی آل سعود است؛ لذا آفت بزرگی برای دنیای اسلام به شمار می‌رود. آن‌ها افکاری دارند که دنباله رو آمریکایی ها و صهیونیست ها هستند.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید ابعاد حادثه منا به درستی بررسی شود ، خاطر نشان کرد: همانطور که رهبری هم فرمودند باید هیئتی به منظور ارزیابی دقیق مسأله این موضوع را پیگیری کنند که چرا آل سعود بی‌تدبیری کرده و باید همه کشورهای اسلامی نسبت به این قضیه حساسیت نشان بدهند.

وی با اشاره به سکوت علما و فعالان جهان اسلام نسبت به این قضیه گفت:‌ بیشتر آن‌ها تحت تاثیر آمریکا و صهیونیست‌ها هستند اما چه مسأله‌ای  از این مهم‌تر که ابعاد مسأله دقیقا روشن شود و بدانیم که حقیقت چیست؟

وی افزود:‌ می دانیم که آل سعود فرهنگ لازم را در این امر ندارد و با زور و تزویر نمی‌خواهد اجازه دهد که ابعاد مسأله روشن شود؛ همانطور که اربابانش یعنی آمریکا و اسرائیل نمی‌خواهند حقیقت روشن شود.

قمی تاکید کرد:‌ مکه متعلق به جهان اسلام است؛ همانطور که قدس هم متعلق به جهان اسلام است؛ بنابراین مسلمانان باید بسیج شده و حرکت عمومی برای اداره کردن مکه ایجاد کنند و چاره‌ای بیندیشند.

این  نماینده اصلاح‌طلب مجلس با اشاره به اینکه مسلمانان ایران به عنوان اعتراض امسال به حج نرفتند گفت:‌ آل سعود لیاقت تصدی کعبه را ندارد. جهان اسلام و حقوقدان‌های کشورهای اسلامی وحقوق بشر باید برای این مسأله فکری کنند.

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.