×

تاکید ایران و برزیل بر توسعه همکاری های حقوق بشری و قضایی

تاکید ایران و برزیل بر توسعه همکاری های حقوق بشری و قضایی

دبیر ستاد حقوق بشر که به‌منظور انجام یک سفر رسمی در راس هیاتی عازم برزیل شده است، در جلسه‌ای با حضور قائم مقام وزیر، معاونین دوجانبه، بین‌المللی و سیاسی وزارت امور خارجه این کشور شرکت کرد

تاکید-ایران-و-برزیل-بر-توسعه-همکاری-های-حقوق-بشری-و-قضایی وکیل 

دبیر ستاد حقوق بشر که به‌منظور انجام یک سفر رسمی در راس هیاتی عازم برزیل شده است، در جلسه‌ای با حضور قائم مقام وزیر، معاونین دوجانبه، بین‌المللی و سیاسی وزارت امور خارجه این کشور شرکت کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از ستاد حقوق بشر، در این نشست که راه های توسعه روابط دوجانبه مورد بحث و بررسی قرار گرفت، طرفین بر گسترش روابط در حوزه های دوجانبه و بین المللی و همچنین حقوق بشری و قضایی تاکید کردند.  

در همین راستا،  دوطرف ضمن استقبال از شروع گفت‌وگوهای دوجانبه حقوق بشری تفاهم کردند که دور اول این گفت‌وگوها در نیمه اول سال 2016 در تهران برگزار شود.

در این گفت‌وگوها موضوعات مورد علاقه دو کشور و تجربیات نهادهای ذی‌ربط، به‌ویژه نظام های قضایی مورد بحث و بررسی و تبادل قرار می‌گیرد.

لازم به توضیح است که جمهوری اسلامی ایران با بیش از ده کشور گفت‌وگوهای حقوق بشری دارد.

برزیل نیز در اسفندماه گذشته، در گامی مثبت رای خود به قطعنامه تمدید ماموریت گزارشگر ویژه وضعیت حقوق بشر در ایران در شورای حقوق بشر را از مثبت به ممتنع تغییر داد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.