×

راه اندازی واحد مشاوره به منظور کاهش طلاق ، تشدید برخورد با توزیع کنندگان ، خرده فروشان و سوداگران مواد مخدر

راه اندازی واحد مشاوره به منظور کاهش طلاق ، تشدید برخورد با توزیع کنندگان ، خرده فروشان و سوداگران مواد مخدر

رئیس دادگستری شهرستان بم از راه اندازی واحد مشاوره خانواده در جهت کاهش طلاق خبر داد و گفت در مورد طلاق جهت کاهش عوارض و آسیب های اجتماعی ناشی از آن واحد مشاوره خانواده دادگستری فعال شده و به اشخاص مرتبط ارائه خدمات می کند

راه-اندازی-واحد-مشاوره-به-منظور-کاهش-طلاق-،-تشدید-برخورد-با-توزیع-کنندگان-،-خرده-فروشان-و-سوداگران-مواد-مخدر وکیل 

رئیس دادگستری شهرستان بم از راه اندازی واحد مشاوره خانواده در جهت کاهش طلاق خبر داد و گفت: در مورد طلاق جهت کاهش عوارض و آسیب های اجتماعی ناشی از آن واحد مشاوره خانواده دادگستری فعال شده و به اشخاص مرتبط ارائه خدمات می کند.

 عارف کیا رئیس دادگستری شهرستان بم از راه اندازی واحد مشاوره خانواده در جهت کاهش طلاق خبر داد و گفت: در مورد طلاق جهت کاهش عوارض و آسیب های اجتماعی ناشی از آن واحد مشاوره خانواده دادگستری فعال شده و به اشخاص مرتبط ارائه خدمات می کند.

وی گفت: پیشگیری از وقوع جرم از وظایف و رسالت‌های قوه قضائیه به موجب قانون اساسی است.

عارف کیا اظهار کرد: ناهنجاری های اجتماعی و در راس آنها جرایم ناشی از علل و عوامل مختلفی است که اساس و سلامت خانواده و اجتماع را به خطر انداخته و هزینه های فراوان و جبران ناپذیری را بر نهادهای اجتماعی تحمیل می کند.

وی ادامه داد: در بین این علل و عوامل آسیب های اجتماعی هستند که نه تنها بستر وقوع جرایم را فراهم می کنند بلکه از علل و عوامل اصلی وقوع جرایم و تحقق خسارت های اجتماعی می باشند.

عارف کیا تصریح کرد: در راستای تحقق رسالت پیشگیری از وقوع جرم و سلامت اجتماع با کاهش آسیب های اجتماعی، ستاد پیشگیری از وقوع جرم شهرستان با بررسی موضوعات مختلف فراوانی جرایم حوزه استحفاظی و مسائل اولویت دار که در وقوع جرایم نقش داشته را شناسایی و اقدامات لازم صورت پذیرفته است.

این مقام قضائی تصریح کرد: وقوع  اکثر جرائم ناشی از ناآگاهی،بیکاری و بی توجهی مرتکبین به ارزش ها و هنجارهای اجتماعی است که در این راستا مسئولان قضایی در اسرع وقت و با جدیت تمام با رعایت موازین قانونی و سیاست های کلی قوه قضائیه با مرتکبین برخورد کرده اند .

تشدید برخورد با توزیع کنندگان،خرده فروشان و سوداگران موادمخدر

وی از تشدید برخورد با توزیع کنندگان،خرده فروشان و سوداگران موادمخدر الی الخصوص مواد مخدر صنعتی و تحت کنترل قراردادن اشخاص سابقه دار در سطح شهرستان خبر داد وافزود: در این خصوص اقدامات لازم در جهت جمع آوری افراد معتاد و ولگرد سطح شهر و معرفی این افراد به مراکز ترک اعتیاد با همکاری فرماندهی انتظامی و اداره بهزیستی بم صورت پذیرفته است.

واحد مشاوره خانواده درجهت کاهش طلاق در بم راه اندازی شد

رئیس دادگستری شهرستان بم گفت:در مورد طلاق جهت کاهش عوارض و آسیب های اجتماعی ناشی از آن واحد مشاوره خانواده دادگستری فعال گردیده و به اشخاص مرتبط ارائه خدمات می نماید.

عارف کیا عنوان کرد:برای راه اندازی این مراکز از واحدهای مشاوره خانوادگی و اجتماعی بهزیستی نیز کمک گرفته شده است.

این مقام قضائی بیان کرد:تعامل بسیار خوبی در راستای استفاده از ظرفیت های مذهبی(امام جمعه و ائمه جماعت) برای ارشاد و هدایت ارباب رجوع مربوط به اختلافات خانوادگی ایجاد شده است.

وی ادامه داد:همچنین از نهادهای مردمی و مؤثر در کاهش موارد طلاق از جمله شوراهای حل اختلاف محلی- شورای اسلامی روستا و شهر جهت اصلاح ذات البین و رفع اختلافات بکارگیری شده اند.

آسیب های ناشی از فضای مجازی ناشناخته  است

عارف کیا همچنین به بحث آسیب های اجتماعی ناشی از فضای مجازی وشبکه های اجتماعی پرداخت وافزود: جلساتی جهت آگاه سازی عمومی در مساجد و محافل مردمی برگزار شده و با توجه به شروع مدارس برنامه ریزی جهت حضور در مدارس و برگزاری جلسات توجیهی برای دانش آموزان صورت گرفته است.

وی گفت: آسیب های ناشی از فن آوری های نوین ارتباطی و فضای مجازی با توجه به نوظهور بودن هنوز دربسیاری از موارد  آسیب های ناشی از آن ناشناخته مانده است.

وی ادامه داد: افزون بر این جذابیت های کاذب و خاص آن برای اقشار آسیب پذیر،در غالب موارد بالفعل شدن آسیب های این فن آوری ناشی از جهل و ناآگاهی استفاده کنندگان از این فضاها بوده است.

منبع : خبرگزاری میزان

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.