×

حکم اعدام در انتظار قاچاقچیان عمده مواد مخدر

حکم اعدام در انتظار قاچاقچیان عمده مواد مخدر

رییس‌کل دادگستری چهارمحال‌و‌بختیاری گفت حکم اعدام برای مجرمان خطرناک به‌ویژه قاچاقچیان عمده مواد‌مخدر با رأی مرجع قضایی اعمال می‌شود

حکم-اعدام-در-انتظار-قاچاقچیان-عمده-مواد-مخدر

رییس‌کل دادگستری چهارمحال‌و‌بختیاری گفت: حکم اعدام برای مجرمان خطرناک به‌ویژه قاچاقچیان عمده مواد‌مخدر با رأی مرجع قضایی اعمال می‌شود. 

عبدالله موسوی در شورای هماهنگی مبارزه با مواد‌مخدر در چهارمحال‌و‌بختیاری اظهار کرد: در مبارزه با مواد‌مخدر قوه‌قضاییه برنامه‌های متعددی همچون پیشگیری و مقابله با مجرمان در سراسر کشور دارد که هیچ تردیدی در اجرای این قوانین ایجاد نشده است.

وی با اشاره به اینکه آیین‌نامه‌های مراقبت بعد از خروج معتادان، بازپروری و بازسازی مجرمان و... ازجمله اقداماتی هستند که نشان از جدیت دستگاه قضا در برخورد با مواد‌مخدر و توزیع آن می‌دهد، گفت: عدم معرفی برخی از مجرمان که ضرورتی برای حضور آنها در زندان وجود ندارد از سیاست‌های کلی و لازم اجرا در دستگاه‌ قضایی است. این مسئول با بیان اینکه تصور برخی بر این است که مجازات اعدام از قوانین کشور برداشته شده است، خاطرنشان کرد: این فکر اشتباه است و حکم اعدام برای مجرمان خطرناک به‌ویژه قاچاقچیان عمده مواد‌مخدر با رأی مرجع قضایی اعمال می‌شود. موسوی افزود: در حال حاضر نزدیک به 40 درصد بازداشتی‌ها و زندانیان در سطح چهارمحال‌وبختیاری در حوزه مواد‌مخدر هستند، هدف از بازداشت این افراد هم ترک آنها‌ست و هم اصلاح مجرمان، لازم است با برگزاری کلاس‌های امید درس‌های مهارت زندگی را به بازداشت‌شدگان بدهیم زیراکه این افراد از حداقل آگاهی از مهارت‌های زندگی برخوردار هستند. رییس‌کل دادگستری چهارمحال‌و‌بختیاری زمینه اعتیاد برای افرادی که به مواد دخانی چون سیگار و قلیان تمایل دارند را بیشتر دانست و تأکید کرد: لازم است با مصرف این مواد دخانی در اماکن عمومی برخورد شود، البته نمی‌توان اقدامات مناسب نیروی انتظامی در برخورد با این موضوع را نادیده گرفت اما این نیازمند یک عزم فراگیر در بین همه دستگاه‌های مرتبط است.

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.