×

فعالیت های علمی پشتوانه سازمان پزشکی قانونی است

فعالیت های علمی پشتوانه سازمان پزشکی قانونی است

رییس سازمان پزشکی قانونی گفت ما مشکلات متعددی داریم و کسانی که به مراجعه می کنند در شرایط روحی متفاوتی هستند ماهیت کار این رشته هم نیازمند دقت بالایی است و کافی است که گاهی وقتها هست را نیست کنیم یا محجور بوده یا نبوده است باعث می شود که کار بالا پایین شود

فعالیت-های-علمی-پشتوانه-سازمان-پزشکی-قانونی-است وکیل 

رییس سازمان پزشکی قانونی گفت: ما مشکلات متعددی داریم و کسانی که به مراجعه می کنند در شرایط روحی متفاوتی هستند. ماهیت کار این رشته هم نیازمند دقت بالایی است و کافی است که گاهی وقتها هست را نیست کنیم یا محجور بوده یا نبوده است باعث می شود که کار بالا پایین شود.

 احمد شجاعی در پنجمین کنگره سالیانه بین المللی پزشکی قانونی ایران که به همت انجمن پزشکان قانونی در تالار همایش های بین المللی بیمارستان امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: این کنگره 350 مقاله علمی داشته که غنای علمی این کنگره و زحمات همکاران  را نشان می دهد.

وی افزود: وظیفه ما باید در جهت ارتقای این رشته باشد. فعالیت های علمی پشتوانه سازمان پزشکی قانونی است و خوشحالیم که این رشته در جهت علمی رشد داشته باشد. هر چه بتوانیم سطح علمی این رشته را بالا ببریم، نتایج مستقیم در سطح کار ما دارد.

شجاعی تصریح کرد: امروزه علم به سرعت پیش می رود. ما هم وظیفه اصلی مان این است که مسایل علمی را دنبال کنیم. امروزه تکنولوژی با رشته های تخصصی علمی ما عجین شده است. ما هم باید از علم روز استفاده کنیم و عقب نمانیم و الحمدالله پزشکی قانونی در سطح دنیا از جایگاه بالایی برخوردار است.

وی افزود: ما مشکلات متعددی داریم و کسانی که به مراجعه می کنند در شرایط روحی متفاوتی هستند. ماهیت کار این رشته هم نیازمند دقت بالایی است و کافی است که گاهی وقتها هست را نیست کنیم یا محجور بوده یا نبوده است باعث می شود که کار بالا پایین شود؛ لذا دقت زیادی را می خواهد. همچنین این رشته سرعت نیاز دارد و همه می خواهند که پرونده شان سریع به نتیجه برسد؛ لذا باید تلاش کنیم که در سرعت عمل عقب نمانیم.

شجاعی اضافه کرد: ما باید امروز سطح رشته را ارتقا دهیم و باید تلاش کنیم طرح هایی را در نظر بگیریم که بتوانیم نقش و حضور خوبی در کنفرانس های علمی داشته باشیم. باید نگاهمان آینده‌نگر باشد.

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور ادامه داد: نیاز است که بدون تصمیمات منفعت طلبانه فردی، آینده را ببینیم زیرا وقتی جایگاه این رشته را تعریف می کنیم مسوولان هم می پذیرند. جایگاه این رشته یک بعد قضاوت است و یکی پزشکی است؛ رشته های دیگر فقط یک بعد دارد ولی این رشته دو  بعد دارد و اظهارنظر قضایی را به دنبال دارد.

شجاعی افزود: ما وظیفه داریم که اینده پزشکان را ببینیم. وظیفه دانشگاه ها هم این است که این متخصصین را تربیت کنند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.