×

محکوم به قصاص در یزد از اعدام رهایی یافت

محکوم به قصاص در یزد از اعدام رهایی یافت

با تلاش اعضای شورای حل اختلاف و با گذشت اولیای دم در مروست، قاتلی که در آستانه اجرای حکم قصاص قرار گرفته بود، از اعدام رهایی یافت

محکوم-به-قصاص-در-یزد-از-اعدام-رهایی-یافت

با تلاش اعضای شورای حل اختلاف و با گذشت اولیای دم در مروست، قاتلی که در آستانه اجرای حکم قصاص قرار گرفته بود، از اعدام رهایی یافت.

 "محمدرضا حداد" معاون قضایی رییس کل در امور شورای حل اختلاف استان یزد با بیان این خبر، گفت: پس از کشف یک جسد با دست و پای بسته در مقابل یک درمانگاه در شهر مروست، مراتب جهت شناسایی مقتول و دستگیری قاتل یا قاتلین در دستور کار مسئولان قضایی، امنیتی و انتظامی قرار گرفت .

وی افزود: با تلاش گسترده مأموران و بررسی شواهد و ادله جرم و انجام تحقیقات میدانی، سرانجام قاتل دستگیر و پس از بازجویی فنی و حرفه‌ای لب به اعتراف گشود و به قتل اعتراف کرد.

حداد اظهار کرد: مراحل اولیه تحقیق توسط رییس دادگاه بخش مروست به نیابت از جانشین دادستان انجام و سپس پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان ارسال شد و پس از رسیدگی و جمع بندی ادله جرم از جمله، اقاریر متهم و پس از استماع دفاعیات وکیل، رأی به قصاص نفس صادر شد.

این مقام قضایی با اشاره به این که طبق قانون، مرجع تجدیدنظر احکام قصاص نفس، دیوانعالی کشور است، تصریح کرد: دیوانعالی کشور پس از بررسی پرونده و روند رسیدگی از لحاظ شکلی و ماهوی، رأی دادگاه کیفری استان را تأیید و درحالی که همه چیز برای اجرای حکم آماده بود، با تلاش شورای حل اختلاف زندان مرکزی یزد، شورای حل اختلاف مروست و تعدادی از ریش سپیدان و معتمدین محلی، رضایت شکات پرونده اخذ و این قاتل از اعدام رهایی یافت .

وی ضمن بیان تأثیرعفو  و گذشت در جامعه اسلامی، گفت: خانواده‌هایی که از قصاص جانی می‌گذرند، رأفت اسلامی را در جامعه ترویج داده و قرب الهی را نصیب خود می‌کنند چرا که صلح و سازش یکی از آموزه های دینی و مذهبی است و مورد سفارش دین مبین اسلام است.

معاون قضایی رییس کل در امور شورای حل اختلاف یزد، ابرازکرد: سرانجام با گذشت اولیاء دم از قصاص محکوم علیه و اتخاذ تصمیم خداپسندانه و قابل تحسین خانواده و اولیای دم مقتول شامل همسر، مادر و دو فرزند مقتول ازحق قانونی و شرعی خود در اجرای قصاص نفس، شادمانی و سایه پدرانه را به دو فرزند خردسال قاتل نادم، هدیه کردند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.