×

کشاورز با مشکل تعریف خشونت در جامعه مواجه هستیم

کشاورز با مشکل تعریف خشونت در جامعه مواجه هستیم

رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) گفت واقعیت نامطلوب و تاسف برانگیز این است که خشونت علیه خانم‌ها به اشکال و صور گوناگون در کشور ما موجود و متاسفانه فراوان است و کثرت موارد در حدی است که قابل اغماض نیست

کشاورز-با-مشکل-تعریف-خشونت-در-جامعه-مواجه-هستیم

نشست خبری کانون وکلا با حضور علی نجفی توانا و بهمن کشاورز

رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) گفت: واقعیت نامطلوب و تاسف برانگیز این است که خشونت علیه خانم‌ها به اشکال و صور گوناگون در کشور ما موجود و متاسفانه فراوان است و کثرت موارد در حدی است که قابل اغماض نیست.

بهمن کشاورز در همایش «رفع خشونت علیه زنان، چالش ها و راهکارهای آن» که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: لفظ خشونت به تنهایی و به خودی خود مفهومی منفی و ناخوشایند دارد، اما ترکیب خشونت علیه زنان تکان‌دهنده است؛ به ویژه وقتی این عبارت در کشور ما یعنی جایی که جز موارد خاص و به دلایل خاص همواره منبع و منشاء مدارا و خردگرایی و دوستی و تحمل است به عنوان پدیده‌ای بومی و موجود شنیده شود، اما ما را از پذیرش واقعیت ها هر چند تلخ و نامطبوع باشد گریزی نیست.

وی معتقد است: واقعیت نامطلوب و تاسف برانگیز این است که خشونت علیه خانم ها به اشکال و صور گوناگون در کشور ما هم موجود و هم متاسفانه فراوان است. کثرت موارد در حدی است که قابل اغماض نیست و حرکت و اقدام را در جهات و جنبه های مختلف ایجاب می کند؛ از آموزش و کار فرهنگی گرفته تا اقدامات تقنینی و تمهیدات قضایی.

کشاورز تصریح کرد: باید با کمال تاسف بگویم موضوع این همایش موضوعی است که واقعیت دارد و در قدم اول ما با مشکل تعریف مواجه هستیم که این خشونت تعریفش چیست و بعد در مورد مصادیق. ما در زمینه های ساختاری و قوانین و عرف محلی، مصادیق و تعاریف مختلفی می توانیم از خشونت تعریف کنیم که هدف این خشونت اعم از لفظی و خشونت فعلی و رفتارهای انفعالی خانم ها هستند. اینکه در کشور ما این مقوله مطرح باشد جای تاسف است و امیدوارم به جایی برسیم که دیگر وجود نداشته باشد.
 
وی افزود: ابتکار همایش فعلی از کانون فارس بود که توصیه ما این بود که در همان جا برگزار شود ولی شورای اجرایی اتحادیه به این نتیجه رسید که اگر در تهران برگزار شود رسایی بیشتر خواهد داشت و ما توفیق داشتیم که در خدمت شما باشیم.

کشاورز در پایان گفت: امیدوارم که نتیجه این همایش این باشد که حداقل توجه جامعه و مقامات مسول به این موضوع جلب شود و ما کمتر شاهد خودسوزی و قتل هایی که گفته می شود به خاطر ناموس و حیثیت و ... است، باشیم.
 

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.