×

ضرورت ساماندهی عکاسان و فیلمبرداران یزد

ضرورت ساماندهی عکاسان و فیلمبرداران یزد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگشتری استان یزد گفت‌ به جهت جلوگیری از هرگونه سوء استفاده و جرم و تخلف در صنف عکاسان و فیلمبردان مراسم‌ها، این صنف باید ساماندهی و از فعالیت افراد فاقد مجوز جلوگیری شود

ضرورت-ساماندهی-عکاسان-و-فیلمبرداران-یزد وکیل 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگشتری استان یزد گفت‌: به جهت جلوگیری از هرگونه سوء استفاده و جرم و تخلف در صنف عکاسان و فیلمبردان مراسم‌ها، این صنف باید ساماندهی و از فعالیت افراد فاقد مجوز جلوگیری شود.

 «سید علی اصغر رفاهی» در جلسه پیشگیری از معضلات اجتماعی مرتبط با عکاسان و فیلمبرداران استان یزد که با حضور رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان و رییس اتحادیه صنف عکاسان و فیلمبردران تشکیل شد، افزود: اولین گام شناسایی افراد فاقد مجوز و ساماندهی این افراد به جهت تشکیل بانک اطلاعاتی و ارائه آموزش‌های ضروری قانونی به همه افراد شاغل در این صنف است .

وی به رشد جرائم و آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری ها در جامعه اشاره و بیان کرد: ضرورت اقدامات پیشگیرانه بر کسی پوشیده نیست و فقط با برخوردهای مقابله‌ای نمی‌توان از وقوع جرائم و رشد آنها در جامعه پیشگیری کرد .

این مقام قضایی ریشه بسیاری از جرائم را عدم اطلاع از عواقب و مجازات‌های قانونی دانست و اظهار کرد: در صنف عکاسان و فیلمبرداران اگر عواقب جرائم و تخلف‌های احتمالی گوشزد شود و افراد بدانند در صورت خیانت در امانت و یا هرگونه بزه مترتب بر این صنف به چه مجازاتی دچار خواهند شد، بهترین گام و اقدام در جهت پیشگیری از وقوع جرم برداشته شده است .

وی تصریح کرد: در حال حاضر به حسب ظاهر در مجالس، عکاس و فیلمبردار زن مورد استفاده قرار می‌گیرد اما باید دقت شود و تضمین‌هایی نیز ایجاد شود که این فیلمبردار در مراحل تدوین و مونتاژ با همکاری مردان این کار را انجام ندهد .

رفاهی یکی دیگر از علل وقوع جرائم و تخلفات را فعالیت‌های بدون مجوز ذکر و بیان کرد: افرادی که در هر صنفی بدون مجوز وارد شده و فعالیت می کنند در اکثر موارد با جرائم و تخلفاتی که مرتکب می شوند به اعتبار کل صنف لطمه وارد می کنند و باید به هر شکل ممکن با همکاری مردم و صنوف از اینگونه فعالیت های جلوگیری کرد .

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.