×

انعقاد تفاهم نامه همکاری میان معاونت پیشگیری از وقوع جرم و 3 اپراتور تلفن همراه

انعقاد تفاهم نامه همکاری میان معاونت پیشگیری از وقوع جرم و 3 اپراتور تلفن همراه

قائم مقام معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه تاکید کرد ارتقای آگاهی‌های عمومی و مدیریت فضای مجازی برای به حداقل رساندن زمینه وقوع ناهنجاری‌ها حائز اهمیت است

انعقاد-تفاهم-نامه-همکاری-میان-معاونت-پیشگیری-از-وقوع-جرم-و-3-اپراتور-تلفن-همراه وکیل 

قائم مقام معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه تاکید کرد: ارتقای آگاهی‌های عمومی و مدیریت فضای مجازی برای به حداقل رساندن زمینه وقوع ناهنجاری‌ها حائز اهمیت است.

 امیری‌اصفهانی امروز در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و سه شرکت اپراتور همراه اول و ایرانسل و رایتل ضمن بیان اینکه از باب مسئولیت فردی و اجتماعی اگر به سمت کمال حرکت نکنیم و دیگران را به این سمت هدایت نکنیم در پیشگاه خداوند متعال و مردم مواخذه خواهیم شد، اظهار کرد:‌ همه انسان‌ها نسبت به دیگری حق متقابل دارند؛ در واقع علاوه بر مسئولیت فردی، مسئولیت جمعی و مشارکت عمومی در تقویت یکدیگر و هدایت به سمت کمال دارند.

قائم مقام معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه افزود: هر کوتاهی در این دنیا و دنیای باقی مواخذه‌ای دارد. بر این مبنا در قانون اساسی جمهوری اسلامی این موضوع به عنوان اصلی‌ترین هدف نظام مقدس جمهوری اسلامی انتخاب شده است.

وی ادامه داد: ایجاد زمینه مساعد رشد و گسترش فضایل اخلاقی و مقابله با هر نوع فساد و تباهی اصلی‌ترین هدف برای نظام جمهوری اسلامی است که همه ما چه در بخش حاکمیتی و دولتی و چه در بخش غیرحاکمیتی و عمومی باید در این مسیر حرکت کنیم.

امیری‌اصفهانی با بیان اینکه این موضوع مبنای اعتقادی، قانونی و انسانی و اخلاقی دارد، گفت: لشگر قسم خورده شیطان در شکل‌های مختلف لحظه به لحظه برای ما مانع ایجاد می‌کند. از این رو هر روز با افزایش نگران کننده‌ جرم و ناهنجاری و آسیب‌های مختلف در جامعه مواجه می شویم.

قائم‌مقام معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با اشاره به اینکه امروز یک عزم ملی در کشور برای مدیریت جرائم و آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌های مخل امنیت عمومی و اخلاقی و اجتماعی ایجاد شده است، گفت: در شرایطی که مرزهای جغرافیایی رنگ باخته است، مدیریت آسیب‌ها و جرائم و کنترل ناهنجاری‌ها امر مشکلی شده است؛ چرا که ارتباطات و اطلاعات در بستر فناوری‌های نوین از نظر سرعت به هیچ وجه قابل محاسبه نیست.

وی افزود:‌ مقابله با این پدیده جدید با شرایط و روش‌های گذشته ممکن نیست؛ زیرا با توجه به کثرت جمعیت جوان کشور و تمایل این قشر به استفاده از فن‌آوری های نوین به ویژه در بستر ارتباطات و اطلاعات میدان ایجاد ناهنجاری‌های مختلف را فراهم کرده است.

امیری‌اصفهانی با بیان اینکه امروز شاهد حاکمیت دنیای مجازی در دنیای واقعی هستیم، اظهار کرد:‌ در این دنیای واقعی هیچ نوع الزامی شناسایی نشده و اگر هم شناسایی شده باشد در جایگاه وضع و الزام قرار نگرفته است که دنیای بدون مرز نیز بستر انواع و اقسام ناهنجاری‌ها است.

قائم مقام معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با بیان اینکه فن‌اوری فی نفسه دارای ارزش است اما نوع بهره برداری ما در استفاده از این فناوری به آن ارزش می‌دهد افزود: در قانون اساسی جمهوری اسلامی استفاده از پیشرفته‌ترین فنون و تجارب بشری یکی از وظایف نظام مقرر شده و یکی از پایه‌های جدی نظام است و هر کسی در این مسیر مانعی ایجاد کند در واقع در پایه‌های نظام خلل وارد کرده است. این در حالیست که نوع استفاده از فنون و تجارب باید مدیریت شود تا بهترین نتیجه حاصل شود.

امیری اصفهانی به دیگر وظیفه نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: بالا بردن سطح آگاهی عمومی در همه زمینه‌ها از طریق مطبوعات، رسانه‌ها و هر وسیله دیگری  از مبانی قانونی ما است.

وی افزود:‌ از طرفی تامین حقوق همه جانبه افراد نیز وظیفه دیگر نظام تلقی می‌شود و هیچ کس حق ندارد اعمال حق خود را وسیله اضرار به دیگری و تجاوز به منافع عمومی قرار دهد.

قائم مقام معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه ضمن تاکید بر اینکه امروز ما باید به صورت هوشمندانه فضای ارتباطی و فناوری نوین را به نفع حاکمیت ارزش‌ها و ارتقای سلامت در جامعه مدیریت کنیم گفت: همه ابزاری که در این مسیر می‌تواند کمک کند ابزار تحقق هدف اصلی نظام یعنی ایجاد محیط مناسب رشد فضایل اخلاقی و مقابله با انواع تباهی و فساد است.

امیری اصفهانی افزود: بخشی از بازیگران اصلی در این حوزه سه اپراتور بزرگ فعال در کشور هستند که نقش ویژه‌ای در ساماندهی فضا ایفا می‌کنند.

وی ادامه داد: این اپراتورها می‌توانند از دو منظر ارتقای آگاهی‌های عمومی و مدیریت فضا برای به حداقل رساندن زمینه وقوع ناهنجاری به ما کمک کنند. نهاد امر به معروف و نهی از منکر نیز ریشه در معنای رسیدن به مسئولیت اجتماعی از طریق همکاری همه اقشار جامعه دارد.

قائم مقام معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با بیان این که همه ما به ویژه ذی‌نفعان مسئولیت اجتماعی داریم اظهار کرد: دستگاه های مرتبط با فناوری و ارتباطات به دلیل تاثیرگذاری بیشتر بر وضعیت عمومی جامعه مسئولیت اجتماعی بیشتری دارند که جلسه امروز نیز در راستای همین امر برگزار شد.

امیری اصفهانی با اشاره به این که حضور سه اپراتور بزرگ کشور باب مسئولیت پذیری اجتماعی در نظام مدیریتی ما را باز می‌کنند، اظهار امیدواری کرد این مساله طلیعه‌ای برای حضور سایر اشخاص بهره مند در این حوزه باشد.

به گفته وی تفاهم نامه امروز با اهداف معینی همچون ارتقای آگاهی‌های عمومی و آشنا شدن مردم به نحوه استفاده مناسب‌تر از فناوری‌ها با رویکرد کاهش جرایم و آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی منعقد شد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.