×

افزایش آمار تلفات مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در سالجاری

افزایش آمار تلفات مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در سالجاری

آمار تلفات مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در نه ماهه سال جاری با رشد 32 4 درصدی مواجه بود و این رشد در آذر امسال (نسبت به آذرماه سال قبل) به 59 3 درصد رسید به بیان دیگر در آذر سال جاری 145 نفر بر اثر گازگرفتگی جان خود را از دست دادند در حالیکه این رقم در مدت مشابه سال قبل برابر 91 نفر بود

افزایش-آمار-تلفات-مسمومیت-با-گاز-منوکسیدکربن-در-سالجاری وکیل 

 آمار تلفات مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در نه ماهه سال جاری با رشد 32.4 درصدی مواجه بود و این رشد در آذر امسال (نسبت به آذرماه سال قبل) به 59.3 درصد رسید. به بیان دیگر در آذر سال جاری 145 نفر بر اثر گازگرفتگی جان خود را از دست دادند در حالیکه این رقم در مدت مشابه سال قبل برابر 91 نفر بود.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، آمار تلفات مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در نه ماهه سال جاری با رشد 32.4 درصدی مواجه بود و این رشد در آذر امسال (نسبت به آذرماه سال قبل) به 59.3  درصد رسید. به بیان دیگر در آذر سال جاری 145 نفر بر اثر گازگرفتگی جان خود را از دست دادند در حالیکه این رقم در مدت مشابه سال قبل برابر 91 نفر بود.

 عمده تلفات مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در نیمه دوم سال و در فصول سرد اتفاق می افتد به نحوی که بیش از دوسوم تلفات مربوط به نیمه دوم هر سال است. به عنوان مثال در سال 1394 در کشور 626 نفر بر اثر مسمومیت با گاز جان باختند که 470 نفر از آنان (75.1 درصد) در نیمه دم سال جان خود را از دست داده اند.

بررسی های آماری سازمان نشان می دهد که در سال‌های گذشته به عنوان نمونه سه سال گذشته (1392 تا 1394) با کاهش آمار تلفات مسمومیت با گاز منوکسیدکربن مواجه بوده ایم اما متأسفانه این آمار در سال جاری علیرغم سپری نشدن فصل سرد سال با افزایش قابل توجه مواجه بوده که امیدواریم این روند در ماه های پایانی سال متوقف شده و شاهد کاهش آمار گازگرفتگی در کشور باشیم.

منبع : خبرگزاری میزان

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.