×

محسن چاووشی یک زندانی محکوم به اعدام را نجات داد

محسن چاووشی یک زندانی محکوم به اعدام را نجات داد

محسن چاووشی سهیل، جوانی را که در 15 سالگی مرتکب یک قتل شده بود، با فراخوانی برای مهیا شدن دیه او، از مرگ نجات داد

محسن-چاووشی-یک-زندانی-محکوم-به-اعدام-را-نجات-داد

 محسن چاووشی سهیل، جوانی را که در 15 سالگی مرتکب یک قتل شده بود، با فراخوانی برای مهیا شدن دیه او، از مرگ نجات داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ سهیل 15 سال داشت و چوپانی می‌کرد و برای محافظت از گله همواره سلاح سرد همراه خود داشت، مدتی می‌شد که با مقتول سر مسائل بچه گانه کل کل داشتند و همدیگر را تهدید می‌کردند و آن روز مقتول با دوستش پیش سهیل می‌روند و سهیل که فکر می‌کند برای کتک‌کاری و دعوا آمده‌اند حسابی می‌ترسد و برای همین از سلاح خود استفاده می‌کند و بعد هم...

بعد از حادثه سهیل که حسابی ترسیده آنقدر در عالم بچگی بود که به جای اینکه فرار کند می‌رود در خانه و پنهان می‌شود و منتظر می‌ماند که دستگیرش کنند. حالا از آن روز پنج سال می‌گذرد و سهیل ابتدا در کانون اصلاح و تربیت و حالا در زندان مرکزی است و توی این پنج سال یک روز خوش هم نداشته و هر روز مرگ جلوی چشمانش رژه رفته.

آخرین بار هم که دو ماه پیش بود و سهیل واقعا برای اعدام می‌رفت، خدا خواست و حکم متوقف شد و حالا خانواده مقتول بزرگواری کردند و به رضایت راضی شده‌اند، البته درصورتی که "حق‌المصالحه" جور شود.

350 میلیون تومان برای "حق‌المصالحه" نیاز بود و جمعیت امام علی (ع) متعهد شد تا 250 میلیون تومان آن را با کمک خیرین تهیه کند. از چند روز پیش تلاش‌ها برای نجات سهیل شروع شد.

اما شب گذشته محسن چاوشی با انتشار قطعه «گلدون» و تقدیم آن به سهیل که محکوم به اعدام بود از طرفدارانش خواست برای پرداخت دیه و آزادی این فرد اقدام کنند.

او همراه با این قطعه موسیقی، کلیپی هم منتشر کرد و در آن نوشت: «سهیل ٧ روز با طناب دار فاصله دارد. امشب اهنگ گلدون رو تقدیم میکنم، هرکس کار رو دانلود کرد در حد توانش مبلغی رو برای نجات سهیل واریز کنه به شماره حساب درج شده در عکس ... میدونم که شرمسارم نمیکنین»

بعد از انتشار این قطعه و اعلام راه‌های کمک طرفداران چاوشی برای پرداخت دیه، دقایقی قبل این خواننده پر طرفدار خبر از جمع آوری مبلغ مورد نیاز برای نجات این اعدامی داد.

جمعیت مستقل امداد دانشجویی-مردمی امام علی (ع) نیز که امور مربوط به این اقدام خیریه را انجام داده با انتشار پیامی خبر از تکمیل مبلغ دیه داد: «به همت شما عزیزان، مبلغ لازم برای وجه‌الرضایه جهت کسب رضایت اولیای دم و بخشش "سهیل" تامین شد. لطفاً دیگر مبلغی برای آزادی سهیل واریز نکنید. صمیمانه از تک تک شما سپاسگزاریم. منتظر باشید. خبر کسب رضایت "سهیل" در روزهای آینده پس از انجام مراحل قانونی در وبسایت بخشش و شبکه‌‌های اجتماعی جمعیت امام علی، منتشر خواهد شد.»

منبع : خبر آن لاین

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.