×

تحثیثات پلیس در کشف جرم باید بر اساس ترتیبات قانون آیین دادرسی کیفری باشد

تحثیثات پلیس در کشف جرم باید بر اساس ترتیبات قانون آیین دادرسی کیفری باشد

رئیس شعبه 40 دیوان عالی کشور گفت تمامی تحقیقات مقدماتی و تشکیل پرونده باید بر اساس ترتیبات قانون آیین دادرسی کیفری باشد؛ در غیر این صورت فاقد اعتبار است

تحثیثات-پلیس-در-کشف-جرم-باید-بر-اساس-ترتیبات-قانون-آیین-دادرسی-کیفری-باشد

رئیس شعبه 40 دیوان عالی کشور گفت: تمامی تحقیقات مقدماتی و تشکیل پرونده باید بر اساس ترتیبات قانون آیین دادرسی کیفری باشد؛ در غیر این صورت فاقد اعتبار است.

تحقیقات پلیس در کشف جرم باید براساس ترتیبات قانون آیین دادرسی کیفری باشدبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پایگاه خبری پلیس، علی اکبر یساقی رئیس شعبه 40 دیوان عالی کشور در دومین روز از دوره آموزشی طرح کوثر 95 ویژه مسئولان اجرایی پلیس مبارزه با موادمخدر سراسر کشور، ضمن قدردانی از تلاش های پلیس در امر مبارزه با مواد افیونی و سوداگران مرگ، اظهارداشت: هنر ما این است که انجام وظیفه کرده و بتوانیم محدودیت ها را رعایت کنیم.

رئیس شعبه 40 دیوان عالی کشور تصریح کرد: ما هیچ تفاوتی با مردم عادی نداریم و این محدودیت ها در 41 ماده تحت عنوان فصل مربوط به ضابطان در آیین دادرسی احصا شده که می توان به ماده 63 این قانون در خصوص عدم رعایت این محدودیت ها و نیز انفصال از خدمت ( از سوی متخلفان) اشاره کرد.

وی افزود: در ماده 7 برای عدم رعایت قانون موضوعاتی نظیر احترام به حقوق شهروندی، اعمال انفصال، محرومیت از مشاغل دولتی و نیز حبس، پیش بینی شده است.

یساقی تاکید کرد: تمامی تحقیقات مقدماتی، تشکیل پرونده باید بر اساس ترتیبات قانون آیین دادرسی کیفری باشد و در صورتی که این تحقیقات براساس قانون انجام نشود، فاقد اعتبار است.

این مقام قضایی خاطر نشان کرد: به اعتقاد اساتید ما، سرّی بودن یکی از خصوصیات تحقیقات به شمار می آید؛ تحقیقات مقدماتی به دو دسته کتبی و سری  تقسیم می شود.

رئیس شعبه 40 دیوان عالی کشور تصریح کرد: تحمیل هزینه های انجام تحقیقات مقدماتی و نیز نقل و انتقال متهمان از سوی بزه دیده ممنوع است و این موارد از نکات ریز حقوق شهروندی به شمار می آید.

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.