×

50 هزار زندانی در داخل و خارج از زندان مشغول به کار هستند

50 هزار زندانی در داخل و خارج از زندان مشغول به کار هستند

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور گفت در حال حاضر 50 هزار زندانی در داخل و خارج از زندان مشغول به کار هستند و حقوق دریافت می کنند

50-هزار-زندانی-در-داخل-و-خارج-از-زندان-مشغول-به-کار-هستند

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور گفت: در حال حاضر 50 هزار زندانی در داخل و خارج از زندان مشغول به کار هستند و حقوق دریافت می کنند.

 مطهرنژاد در حاشیه افتتاح پروژه آبیاری تحت فشار موسسه صنعتی کشاورزی ماهان با 190 هکتار باغ تحت پوشش و سه فاز اجرا با میزان 85 درصد برخورداری از تسهیلات بلاعوض، گفت: بنیاد تعاون زندانیان با 65 سال سابقه و با هدف توانمندسازی زندانیان برای بازگشت به جامعه فعالیت می کند.

وی افزود: در حال حاضر 50 هزار زندانی در داخل و خارج از زندان به مشغول به کار هستند و حقوق دریافت می کنند که از میزان حقوق مددجویان مشغول به کار 50 درصد به خانواده های آنها و 25 درصد به خود آنها پرداخت می شود، ضمن آنکه 25 درصد مابقی برای زمان آزادی آنها ذخیره شده و هنگام خروج از زندان به آنها پرداخت می شود.

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور عنوان کرد: طی مدت 5 سال گذشته 60 میلیارد تومان به زندانیان حقوق و مزایا پرداخت شده است.

وی ادامه داد: همچنین 12 میلیارد تومان کمک بلاعوض به خانواده های زندانیان و 30 میلیارد تومان برای رفاه زندانیان هزینه شده است.

مطهرنژاد با اشاره به اینکه استان کرمان دارای ظرفیت بسیار خوبی در این زمینه است، بیان کرد: در استان کرمان طی 5 سال گذشته اقدامات خوبی انجام شده که نمونه این اقدامات باغ صنعتی کشاورز ماهان با 450 هکتار باغ موزه و کشاورزی است.

وی اضافه کرد: زندان‌های استان کرمان می‌توانند حداقل 3 تا 4 هزار نفر مدد جو را مشغول به کار کنند.

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور با بیان این مطلب که دستگاه های زیربط می توانند با همکاری خود در اشتغال مددجویان سهمی داشته باشند، گفت: شهرداری کرمان با همکاری اداره کل زندان‌های کرمان زمینه اشتغال 200 مددجو را فراهم آورده و این مددجویان 32 کیلومتر جدول گذاری را در یکی از مناطق شهر انجام داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه هر شغل 4 آسیب را کاهش می دهد، گفت: با کاهش آسیب‌ها از خانواده زندانیان، جامعه نیز از آسیب های اجتماعی در امان خواهد ماند.

مطهرنژاد ادامه داد: بنیاد تعاون زندان‌های کشور از طریق 200 انجمن در سراسر کشور به خانواده های 15 تا 20 هزار مددجو کمک می‌کند. این بنیاد به ازای هر عضو خانواد ه زندانیان 50 هزار تومان و تا سقف 4 نفر را پوشش می‌دهد، بدیهی است هر آنچه توان مالی بنیاد بیشتر باشد سقف کمک ها افزایش می یابد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.