×

فعال مدنی هم اکنون با کودک آزاری ساختاری مواجه هستیم

فعال مدنی هم اکنون با کودک آزاری ساختاری مواجه هستیم

رئیس هیات مدیره شبکه یاری کودکان کار و خیابان می گوید اکنون علاوه بر کودک آزاری های متعدد با کودک آزاری ساختاری در جامعه مواجه هستیم که از سوی یک فرد بر کودک اعمال نمی شود، بلکه مجموعه ای این کار را انجام می دهد

فعال-مدنی-هم-اکنون-با-کودک-آزاری-ساختاری-مواجه-هستیم وکیل 

رئیس هیات مدیره شبکه یاری کودکان کار و خیابان می گوید: اکنون علاوه بر کودک آزاری های متعدد با کودک آزاری ساختاری در جامعه مواجه هستیم که از سوی یک فرد بر کودک اعمال نمی شود، بلکه مجموعه ای این کار را انجام می دهد.

 ' فاطمه قاسم زاده' روز سه شنبه در چهارمین نشست شورای ساماندهی کودکان کار و خیابان که در محل وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، افزود: کودک آزاری از سطح خانواده تا موسساتی که به نوعی با کودک ارتباط دارند در برخی از مواقع مشاهده می شود. غفلت ساختاری از دیگر انواع آزار است که به کودکان اعمال می شود.
وی ادامه داد: بخش زیادی از این غفلت ساختاری بر عهده نهادهایی است که امر آموزش کودکان را بعهده دارند.
قاسم زاده نظام 'حفظ مداری' برای آموزش را از مصادیق کودک آزاری عنوان کرد و گفت: ممکن است دانش آموز در زمینه های دیگر یادگیری، توانایی داشته باشد اما ما کودک را وادار به حفظ مطالب درسی می کنیم.
همچنین در این نشست دیگر نمایندگان سازمان ها درباره موضوع کودکان کار و بازمانده از تحصیل صحبت کردند .
یکی از مسائلی که در این نشست مطرح شد، طرح 'محسنین و ایتام' بود که تعدادی زیادی از مردم فقط می خواهند از کودکانی خاص(سید باشند،دختر باشند و نامشان زهرا باشد) حمایت کنند، در حالیکه همه کودکان در کودکی شریک هستند.
همچنین از موارد دیگری که در این نشست مطرح شد ،نشان دادن عکس این کودکان برای گرفتن کمک بود که یکی از فعالان مدنی این کار را نادرست دانست.
همچنین از دیگر موارد مطرح شده در این نشست حمایت از ایتام به طور عام در شهرهای بزرگ بود، به طوری که در تهران کودکی 20حامی دارد اما در سیستان و بلوچستان کودکان بسیاری هستند که حامی ندارند.

منبع : ایرنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.