×

فعالیت موسسات حقوقی بدون پروانه وکالت به معضلی تبدیل شده است

فعالیت موسسات حقوقی بدون پروانه وکالت به معضلی تبدیل شده است

رییس مرکز امور وکلاء و مشاوران حقوقی قوه قضائیه استان کرمان گفت در حال حاضر یکسری از فارغ التحصیلان حقوق، بدون پروانه وکالت موسسات حقوقی ثبت کرده و فعالیت می کنند که لطمات زیادی را هم از لحاظ شان و هم دخالت در فعالیت جامعه وکالت وارد کرده‌اند

فعالیت-موسسات-حقوقی-بدون-پروانه-وکالت-به-معضلی-تبدیل-شده-است

رییس مرکز امور وکلاء و مشاوران حقوقی قوه قضائیه استان کرمان گفت: در حال حاضر یکسری از فارغ التحصیلان حقوق، بدون پروانه وکالت موسسات حقوقی ثبت کرده و فعالیت می کنند که لطمات زیادی را هم از لحاظ شان و هم دخالت در فعالیت جامعه وکالت وارد کرده‌اند.

فرزاد حیدری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مرکز امور وکلا و مشاوران حقوقی استان کرمان به عنوان یکی از نهادهای وکالتی فعالیت می‌کند و باری از دوش سیستم قضایی بر می‌دارد و امیدواریم بتوانیم در روند کاری که در پیش است، موثر واقع شویم.

وی افزود: با سیستم قضایی به بهترین نحو تعامل داریم تا طرفین به حق و حقوق خود برسند.

حیدری با اعلام آمادگی برای همکاری با رسانه‌ها در راستای افزایش آگاهی‌های حقوقی مردم، تصریح کرد: مرکز امور وکلا و رسانه‌ها در مجموع می توانند کمک کنند تا مردم دسترسی بهتری به اطلاعات حقوقی داشته و مشکلات کمتری برای آنها به وجود آید.

وی اعلام کرد: مرکز امور وکلا و مشاوران حقوقی مدتی است که به یاری افراد بی بضاعت آمده و با نهادهایی از جمله کمیته امداد، بهزیستی و اداره کل زندان‌ها همکاری دارد.

حیدری بیان کرد: رییس کل دادگستری استان کرمان دید خیلی بازی نسبت به جامعه وکالت دارد و وکیل و قاضی را دو بال فرشته عدالت می‌داند و در راستای انجام وظایف، تعامل خوبی با هم داریم و دستگاه قضایی پذیرفته پرونده هایی که وکیل دارند و یا در ابتدا توسط وکیل مطرح می‌شوند، مشکلات کمتری داشته و از حصول نتیجه بهتری برخوردار هستند.

رییس مرکز امور وکلا و مشاوران حقوقی قوه قضائیه استان کرمان گفت: باید مرکز امور وکلا با رسانه ها تعامل و همکاری داشته باشد تا از این طریق موجب افزایش ارتباط مردم با وکیل و دسترسی بهتر آنها به جامعه وکالت شود تا در صورت بروز مشکل برای مردم، طرح دعوا که مهم ترین مرحله برای پیگیری است با مشورت وکیل اعلام شود.

وی یادآور شد: در کل استان کرمان 425 نفر وکیل داریم که از این تعداد 125 نفر در شهر کرمان فعالیت می کنند و 78 نفر از آنها آقا و 47 نفر خانم هستند.

حیدری با اشاره به آمار بالای فارغ‌التحصیلان حقوق در جامعه اظهار کرد: ظرفیت مرکز و کانون‌های وکلا معمولا محدود است و در مجموع راهکار این است که نهادهای قضایی و شبه قضایی هر استان تعداد زیادی از وکلا را جذب کنند، زیرا اکنون هم کمبود کادر اداری و هم کمبود نیروی انسانی را در این سیستم شاهد هستیم و بهترین راه این است که وکلا از این طریق جذب کنند.

وی افزود: در حال حاضر یکسری از فارغ التحصیلان حقوق، بدون پروانه وکالت موسسات حقوقی ثبت و فعالیت می کنند که لطمات زیادی را به جامعه حقوقی هم از لحاظ شأن و هم دخالت در فعالیت جامعه وکالت وارد کرده‌اند.

رییس مرکز امور وکلا و مشاوران حقوقی قوه قضاییه استان کرمان گفت: البته ما همکاری وکلای خود با این موسسات حقوقی را ممنوع کرده‌ایم، اما به نوعی می توان گفت این موسسات معضلی برای جامعه وکالت در تمام شهرها شده و حل این مساله باید از مرکز کشور پیگیری شود.

وی افزود: مجموعه مرکز امور وکلا و مشاوران حقوقی علاوه بر آزمون‌های تئوری و علمی یکسری گزینش های خاص خود را دارد که نزدیک به گزینش‌های قضات است و افرادی که از این فیلترها رد می شوند، سالم و خوب هستند.

حیدری اظهار کرد: در کرمان هم کمیسیون بازرسی و معاضدت داریم و هر فردی شکایتی از وکلا داشته باشد، می تواند مطرح کند که در یک سال گذشته تنها 7 مورد گزارش تخلف داشتیم.

رییس مرکز امور وکلا و مشاوران حقوقی قوه قضاییه استان کرمان درباره بیشترین دعاوی مطرح شده در کرمان تصریح کرد: در شهر کرمان بیشترین مشکلات حقوقی مربوط به اراضی فاقد سند و املاک و بعد از آن مسائل خانواده است و متاسفانه آمار طلاق بالاست.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه استان کرمان بارانداز و گذرگاه عبور مواد مخدر است، پرونده های مربوط به جرائم این حوزه نیز زیاد است و در پرونده‌های کیفری نزاع و شرب خمر که آغاز هر آسیبی بوده، افزایش یافته است.

حیدری با بیان اینکه کنترل مبادی ورود مواد مخدر خیلی مهم است و باید خیلی پیش از اینها اتفاق می افتاد، گفت: اشتغال در جلوگیری از جرائم و مشکلات اهمیت بسیار زیادی دارد و متاسفانه زمانی هم که برای یک فرد شاغل اتفاقاتی از جمله خسارت و ورشکستگی رخ می دهد، دولت حمایت نمی کند و این افراد مجبور می شوند برای جبران خسارت به کارهای خلاف روی بیاورند.

رییس مرکز امور وکلا و مشاوران حقوقی قوه قضاییه استان کرمان که تجربه وکالت در پرونده های قتل را نیز به عهده داشته، در پایان بیان کرد: معتقدیم همه از حق دفاع برخوردارند و این تصور اشتباهی است که نباید فرد قاتل وکیل داشته باشد؛ زیرا قاتل در نهایت شاید قصاص شود اما ممکن است راهکارهای قانونی را که می تواند از طریق آن تخفیف بگیرد، نداند و در این زمینه وکیل به او کمک می کند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

نظرات (1)

  • سید علی جلالی1396-03-30 پاسخ

    با سلام و ادب موسسات حقوقی صرفاً باعث اشباع بازار کار وکالت شده است ( جناب استاد کشاورز ) الف ) آیا اگر موسسه ای تخلف ، فساد و ... نمود ( بر فرض اثبات ) صحیح است (؟)، آن را بسط به همه موسسات حقوقی سالم که در جهت شناساندن و اهمیت تقش وکیل و داور در پرونده های حقوقی و همچنین احیاء و تقویت بینش حقوقی در جامعه ، دهیم ؟؟ ب ) با عرض احترام فراوان برای وکلای محترم و پاک نهاد و معزز ، آیا بالحق و الانصاف ،میتوان گفت که وکلایی در جامعه نیستند که با بد اخلاقی های خود ( ار باب صنفی ) موجبات لطمه زدن به این نهاد مقدس را در اذهان عمومی ایجاد نموده اند ؟؟ آیا این موضوع را میتوان به همه جامعه وکلا مرتبط کرد ؟؟؟ بنده بعنوان مدیر یک موسسه حقوقی ، حامی برخورد شدید با موسسات فاسد حقوقی چه با مدیریت وکیل رسمی و .... هستم و لطفا نیم نگاهی هم به موسسات حقوقی کارآمد و موثر هم داشته باشید /پیروز و برقرار باشید

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.