×

75 درصد پرونده های مسن تعیین تکلیف شد

75 درصد پرونده های مسن تعیین تکلیف شد

رئیس کل دادگستری گلستان گفت قضات گلستانی با استفاده از فرصت کاهش 20 هزار ورودی پرونده به محاکم استان، 75 درصد پرونده‌های مسن را در یکسال گذشته مختومه کردند

75-درصد-پرونده-های-مسن-تعیین-تکلیف-شد

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: قضات گلستانی با استفاده از فرصت کاهش 20 هزار ورودی پرونده به محاکم استان، 75 درصد پرونده‌های مسن را در یکسال گذشته مختومه کردند.

 هادی هاشمیان همزمان با هفته قوه قضائیه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: ورودی پرونده به محاکم استان از 313 هزار پرونده در سال 94 به 290 هزار پرونده در سال 95 کاهش یافت.

وی افزود: قضات ما از فرصت کاهش 20 هزار فقره‌ای ورودی پرونده‌ها به محاکم استان استفاده کردند و 75 درصد پرونده هایی که بیش از دو سال در محاکم بلاتکلیف بودند رسیدگی و مختومه کردند.

هاشمیان ادامه داد: تعداد پرونده‌های مسن استان از بیش از 6 هزار پرونده در سال 94 به 1500 پرونده در پایان 95 رسید.

این مقام ارشد قضایی استان، همراهی و تعامل دستگاه‌های اجرایی، کمک روحانیون، اجرای برنامه‌های پیشگیری و استفاده از ظرفیت صدا و سیما و تریبون مساجد و نمازهای جمعه برای افزایش آگاهی حقوقی مردم را علت این موفقیت عنوان کرد.

هاشمیان افزود: بیشتر پرونده‌های مسن مربوط به واحد‌های اجرای احکام مدنی است که به علت ماهیت پرونده‌ها، طولانی شدن زمان اجرای حکم، طبیعی است.

رئیس کل دادگستری استان گلستان تاکید کرد: رصد پرونده‌ها در محاکم و واحد‌های اجرای احکام به منظور جلوگیری از رسوب در دستگاه قضایی ادامه دارد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.