×

نرخ حق‌التحریر دفاتر اسناد رسمی گران شد

نرخ حق‌التحریر دفاتر اسناد رسمی گران شد

بنابر اعلام کانون سردفتران و دفتریاران کشور، نرخ حق‌التحریر دفاتر اسناد رسمی 10 درصد افزایش یافت

نرخ-حق‌التحریر-دفاتر-اسناد-رسمی-گران-شد وکیل 

 بنابر اعلام کانون سردفتران و دفتریاران کشور، نرخ حق‌التحریر دفاتر اسناد رسمی 10 درصد افزایش یافت.

کانون سردفتران و دفتریاران با صدور اطلاعیه‌ای درباره افزایش نرخ حق‌التحریر دفاتر اسناد رسمی، توضیح داد و اعلام کرد:«مطابق تبصره 6 بخشنامه شماره 94/77811 مورخ 12 مرداد سال 94 موسوم به تعرفه حق‌التحریر، تعرفه‌های مقرر در این بخشنامه تا تصویب تعرفه جدید، هر یک سال پس از اجرا به میزان 10 درصد افزایش می‌یابد».

کانون سردفتران و دفتریاران گفته که «با عنایت به تجویز بخشنامه مرقوم و تاسیس مبنای قانونی افزایش 10 درصدی حق‌التحریر سالانه و تکلیف دفاتر اسناد رسمی به محاسبه و اخذ آن، تا اصلاح ارقام تعرفه درسامانه ثبت آنی دفاتر اسناد رسمی، با ایجاد تغییرات به صورت دستی و محاسبه و دریافت حق التحریر به میزان تعرفه سال 1394 به اضافه 20 درصد اقدام کنند. بدیهی است کسورات قانونی نیز از مبلغ اخیر محاسبه و پرداخت خواهد شد».

وقف بودن اوین دلیل برعدم واگذاری نیست

مدیرکل ثبت استان تهران در خصوص فروش زندان اوین توضیحاتی ارائه کرد. میرصادق سعادتیان در پاسخ به این سوال که با توجه به وقفی بودن زندان اوین و عدم تمایل شهرداری تهران برای خرید این زندان به علت موقوفه بودن، آیا نامه‌نگاری با سازمان ثبت پیرامون حل مشکل اسناد زندان اوین صورت گرفته است؟ گفت: «ملکی که وقف باشد و سابقه وقفیت نیز داشته باشد، پلاک و عرصه آن وقف شده است و می‌تواند در تصرف هر ارگانی باشد چرا که باز وقف خواهد بود».وی افزود: «وقف بودن یک زمین دلیل عدم واگذاری آن نیست. وقف بودن به این معناست که این ملک در راستای اهداف واقف باید مورد بهره‌برداری قرار بگیرد، حال آن ملک می‌تواند زندان اوین یا هر جای دیگری باشد».مدیر کل ثبت استان تهران تصریح کرد: «تاکنون نامه‌نگاری در خصوص زندان اوین به ثبت تهران نشده است».چندی پیش اصغر جهانگیر، رییس سازمان زندان‌ها اعلام کرده بود که بخش هایی از زندان اوین وقفی است.مسئولان شهرداری که تمایل به خرید زمین زندان اوین داشتند نیز گویا سند اوین را مشکل پیش روی خرید زندان اعلام کردند.

منبع : روزنامه قانون

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.