×

نشست خبری کانون وکلا با حضور علی نجفی توانا و بهمن کشاورز

نشست خبری کانون وکلا با حضور علی نجفی توانا و بهمن کشاورز

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران(اسکودا) گفت مدام نگویید کانون وکلا برای ما چه کرده و چه می‌کند بلکه بگویید ما برای کانون چه کرده و چه می‌کنیم و حامی کانون باشید

نشست-خبری-کانون-وکلا-با-حضور-علی-نجفی-توانا-و-بهمن-کشاورز وکیل 

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران(اسکودا) گفت: مدام نگویید کانون وکلا برای ما چه کرده و چه می‌کند بلکه بگویید ما برای کانون چه کرده و چه می‌کنیم و حامی کانون باشید.

بهمن کشاورز در مراسم تحلیف 315 نفر از کارآموزان وکالت گفت: شاید زمان خوبی برای پیوستن شما وکلای جوان به خانواده وکلا نباشد اما با همت شما و کل اعضای این خانواده شرایط مرتفع خواهد شد.

وی افزود: افراد و گروه‌هایی حرکاتی می‌کنند که این حرفه را در کشورمان  از بین ببرند اما بدیهی است که  کانون‌های وکلا و اتحادیه کانون‌ها پاسخگوی این هجمه‌ها بوده‌اند و خواهند بود و  تا به حال این حرکات نتیجه شومی نداشته است. به هرحال هرکسی حق دارد در مواردی که احساس می‌کند  حقی از او تضییع شده است اعلام شکایت کند و باید مراجع شکایت هم این ادعاها را برای رسیدگی بپذیرند البته ما انتظار نداریم که برخی از مراجع شکایت پیش از بررسی شکایات اظهارنظر کنند.

وی افزود: شکایتی علیه کانون  و اتحادیه شده است  تحت این عنوان که گویا در کانون‌ها انحصارطلبی وجود دارد و باید شورای رقابت به آن رسیدگی کند اما باید بدانیم که این شورا حق ورود به امر وکالت را نمی‌تواند داشته باشد. کانون‌ها اقدامات خود را کرده و می‌کنند و بعد از آن هیات  مدیره کانون‌ها و اتحادیه نیازمند به حمایت شما دوستان جوان  هستند.

وی ادامه داد: به اعتبار سال‌های درازی که به امر وکالت اشتغال داشتم به شما وکلای جوان توصیه می کنم که در قبول وکالت حتما فرم پذیرش وکالت که در کانون وکلاست را  با موکلتان تنظیم کنید و در تنظیم وکالت‌نامه اختیارات را فقط به اندازه‌ای بنویسید که در دعوای خاص نیاز دارید و امضای هیچکس حتی پدر و مادرتان را بدون حضور خودشان گواهی نکنید و  در دادن حساب به موکل تفصیلا بیان مطلب کنید.

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران در پایان گفت: مدام نگویید کانون برای ما چه کرده و چه می‌کند بلکه بگویید ما برای کانون چه کرده و چه می کنیم.  توجه کنید  که کانون وکلا کارفرمای ما نیست اما چهاردرصد حق بیمه را می دهد. کانون همین اندازه که از نظر آموزشی از ما حمایت کند کفایت می‌کند؛ بنابراین حامی کانون باشید و کانون هم در مواردی حامی شما خواهد بود.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.