×

توصیه به وکلای جوان خود را قربانی حق الوکاله نکنیم

توصیه به وکلای جوان خود را قربانی حق الوکاله نکنیم

دبیر کمیسیون کارآموزی کانون وکلای دادگستری مرکز خطاب به وکلای تازه‌وارد به عرصه وکالت گفت در روز عید قربان فراموش نکنیم که ما خود را قربانی حق الوکاله نکنیم؛ ممکن است که قربانی قانون و عدالت شویم اما قربانی حق الوکاله نشویم

توصیه-به-وکلای-جوان-خود-را-قربانی-حق-الوکاله-نکنیم

دبیر کمیسیون کارآموزی کانون وکلای دادگستری مرکز خطاب به وکلای تازه‌وارد به عرصه وکالت گفت: در روز عید قربان فراموش نکنیم که ما خود را قربانی حق الوکاله نکنیم؛ ممکن است که قربانی قانون و عدالت شویم اما قربانی حق الوکاله نشویم.

حسین عسگری‌راد در مراسم تحلیف 315 نفر از کارآموزان وکالت که صبح روز جمعه در دانشگاه الزهرا برگزار شد با ارائه آماری اظهار داشت: 383 نفر تکالیف کارآموزی‌شان را  در زمستان سال 95 انجام دادند و برای اولین اختبار سال 96 ثبت نام کردند.  از این تعداد 331 نفر مجاز به اختبار شدند و 52 نفر موفق به شرکت در اختبار نشدند. از 331 نفر 11 نفر غیبت داشتند و نهایتا 5 نفر در امتحان علمی مردود شدند البته امسال کمترین مردودی را در کارآموزی داشتیم. در نهایت امروز برای 315 نفر مراسم تحلیف برگزار می شود.

وی افزود: در این دوره تقویم آموزشی برای سه ماه تنظیم شده است و کار علمی با دوستان انجام شده است. 12 جلسه کارگاه اموزشی در 45 روز به این امر  اختصاص داده شد و بعد از شش دوره سه ماهه، آموزش مبانی علمی را داریم.

وی افزود: کاری که از سال 96 شروع کردیم حذف کارنامه کاغذی و روی اوردن به نظام الکترونیکی بود. در حال حاضر کارآموزان به پروفایل شخصی خود مراجعه و گواهی را پرینت و به دادگاه ارایه می‌دهند و در چهار استانی که  کارآموزان مرکز تصدی می‌کنند توانستیم  نظام الکترونیکی بر تنظیم وارایه گزارشات را حاکم کنیم.

دبیر کمیسیون کارآموزی کانون وکلای دادگستری مرکز ادامه داد: ما در کارگاه‌های آموزشی اختبار  مشکلاتی را از جهت تطبیق هویت افرادی که در کارگاه ها شرکت می‌کردند داشتیم، خوشبختانه در حال حاضر  با حمایت هیات مدیره و واحدانفورماتیک هر کارآموز با اثر انگشت شناخته می‌شود.

وی افزود: در اعتراضاتی که شد یک نفر از 5 نفر مردودی موفق به قبولی شد که البته  باید این موضوع به تایید هیات مدیره برسد.

وی در پایان گفت:  در روز عید قربان فراموش نکنیم که ما خود را قربانی حق الوکاله نکنیم، ممکن است که  قربانی قانون و عدالت شویم اما قربانی حق الوکاله نشویم.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.