×

صدور شناسنامه برای کودکان دارای مادر ایرانی و پدر افغان ، آغاز سر شماری زنان دارای همسر افغان

صدور شناسنامه برای کودکان دارای مادر ایرانی و پدر افغان ، آغاز سر شماری زنان دارای همسر افغان

ایسنا نوشت معاون رفاه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تصویب صدور کارت هویت برای کودکان زنان ایرانی دارای همسر افغان در کمسیون لوایح دولت خبر داد

صدور-شناسنامه-برای-کودکان-دارای-مادر-ایرانی-و-پدر-افغان-،-آغاز-سر-شماری-زنان-دارای-همسر-افغان

 ایسنا نوشت: معاون رفاه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تصویب صدور کارت هویت برای کودکان زنان ایرانی دارای همسر افغان در کمسیون لوایح دولت خبر داد.

احمد میدری در آیین نکوداشت شهیندخت مولاوری که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معصومه ابتکار معاون زنان و امور خانواده ریاست جمهوری، مولاوردی دستیار ویژه رییس جمهور در امور شهروندی و بندپی رییس سازمان بهزیستی کشور برگزار شد گفت: هفته گذشته مسئله صدور کارت هویت، شناسنامه و همچنین کارت سلامت برای کودکان، زنان ایرانی دارای همسر افغان در کمسیون لوایح دولت به تصویب رسید و امیدواریم این لایحه به زودی در هیات وزیران نیز مصوب شود.

وی ادامه داد: از هفته گذشته سرشماری زنان ایرانی دارای همسر افغان را از استان قم آغاز کردیم و از هفته جاری این سرشماری در کل کشور انجام خواهد شد.

به گفته معاون رفاه وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی، این زنان می‌توانند کد ملی خود را به سامانه 2000195 پیامک کنند.

میدری در پایان با اشاره به حضور مولاوردی در دولت دوازدهم به عنوان دستیار ویژه رییس جمهور در حقوق شهروندی گفت: حقوق زنان بخشی از حقوق شهروندان است و معتقدم مولاوردی به عنوان دستیار ویژه رییس جمهور در امور حقوق شهروندی می تواند به جد مطالبات زنان را پیگیر کرده و امیدوارم دکتر ابتکار نیز در این زمینه موفق حاضر شود.

منبع : خبر آنلاین

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.