×

بهمن کشاورز درگذشت استاد کاتوزیان رخنه ای بود که هیچگاه پر نمی شود

بهمن کشاورز درگذشت استاد کاتوزیان رخنه ای بود که هیچگاه پر نمی شود

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران با بیان این‌که دکتر کاتوزیان با کتاب‌هایش در اذهان و قلوب زنده خواهد ماند، گفت اما او دقیقا مصداق زمانی است که در جهان رخنه‌ای پدید آید و آن رخنه با هیچ چیزی پر نگردد دقیقا با رفتن ایشان رخنه‌ای پدید آمد که گمان نمی‌کنم به این زودی‌ها پر شود

بهمن-کشاورز-درگذشت-استاد-کاتوزیان-رخنه-ای-بود-که-هیچگاه-پر-نمی-شود وکیل 

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران با بیان این‌که دکتر کاتوزیان با کتاب‌هایش در اذهان و قلوب زنده خواهد ماند، گفت: اما او دقیقا مصداق زمانی است که در جهان رخنه‌ای پدید آید و آن رخنه با هیچ چیزی پر نگردد. دقیقا با رفتن ایشان رخنه‌ای پدید آمد که گمان نمی‌کنم به این زودی‌ها پر شود.

بهمن کشاورز در مراسم گرامیداشت زنده‌یاد کاتوزیان افزود: من افسوس و درد هیچ چیز را تاکنون نداشته‌ام. چیزی را که علاقه داشتم کسب فیض از برخی اساتید بود که بیشتر آن‌ها را موفق شده‌ام. تنها غبن که برای من ماند، آن است که متاسفانه هرگز توفیق نداشتم شاگرد مستقیم دکتر کاتوزیان باشم هرچند از کتب ایشان در حد توان و عقل استفاده کرده‌ام و سعی کرده‌ام تلمذ کنم و از آموزه‌های ایشان استفاده کنم اما توفیق نبود از کلاس ایشان استفاده کنم.

رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران اظهار کرد: به‌واسطه آنچه از کلاس‌های ایشان می‌شنیدم، بیشتر متاثر می‌شدم. کلاس ایشان کلاس جزوه‌نویسی نبود و اذهان را به غلیان می‌آورد. موردی را به یاد دارم. دوستی داشتیم که شاگرد ایشان در مقطع کارشناسی ارشد بود. موضوعی که استاد به ایشان دادند آن بود که در مورد ایجاب مقاله‌ای بنویسید بدون آن‌که متعرض قبول باشید. باید ببینید که چه موضوع پویایی بود.

وی عنوان کرد: وقتی عواملی مانند ژنتیک، استعداد ذاتی و ورود در حیطه عمل و بعد از آن حوادث و نوائب و اتفاقاتی که دقیقا مصداق "عسی ان تکرهوا شیئا" هستند کنار هم چیده می‌شوند، از یک انسان چهره برجسته‌ای می‌سازند که منجر می‌شود با فقدان ایشان دانشگاه‌ها از حضور ایشان محروم شوند و منفعتشان عام شود.

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران(اسکودا) خاطرنشان کرد: این‌که بگوییم ایشان تکرار نشدنی هستند درست است.  ما دکتر کاتوزیان را از شمار خرد هزاران هزار بیشتر از دست دادیم.

کشاورز با بیان این‌که دکتر کاتوزیان با کتاب‌هایش در اذهان و قلوب زنده خواهد ماند، گفت: اما او دقیقا مصداق زمانی است که در جهان رخنه‌ای پدید آید و آن رخنه با هیچ چیزی پر نگردد. دقیقا با رفتن ایشان رخنه‌ای پدید آمد که گمان نمی‌کنم به این زودی‌ها پر شود.
وی در پایان افزود: من شاهد بودم که اگر دکتر کاتوزیان، کاتوزیان شد به مقدار زیاد حاصل وجود همسری بود که مثل کوه پشت سرشان بود و در سفرها چون پروانه دور ایشان می‌گشت. خدایشان حفظ کند ان‌شاءالله راهشان پر رهرو باشد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.