×

وجود خلا قانونی برای ساماندهی کودکان کار

وجود خلا قانونی برای ساماندهی کودکان کار

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت برای ساماندهی کودکان کار با خلا قانونی مواجه هستیم و به همین دلیل نیاز است قانون جامعی در این زمینه تدوین شود

وجود-خلا-قانونی-برای-ساماندهی-کودکان-کار وکیل 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: برای ساماندهی کودکان کار با خلا قانونی مواجه هستیم و به همین دلیل نیاز است قانون جامعی در این زمینه تدوین شود.

شکور پورحسین در گفت‌وگو با خانه ملت با تاکید بر اینکه 11 دستگاه متولی ساماندهی کودکان کار باید به وظیفه خود به صورت هماهنگ عمل کنند تا ساماندهی کودکان کار به درستی تحقق یابد، اظهار کرد: ساماندهی کودکان کار به تنهایی از عهده بهزیستی خارج بوده و نیاز است 11 دستگاه مسئول همکاری لازم را با هم داشته باشند. وی با بیان اینکه بخشی از کودکان کار، ایرانی و بخشی از آنها اتباع خارجی هستند، تصریح کرد: باید بعد از بررسی شرایط اقامت کودکان اتباع خارجی در کشور، آموزش آنها در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار گیرد. پورحسین با تاکید بر لزوم شناسایی و برخورد جدی با مافیای کودکان کار افزود: به‌کارگیری کودکان زیر سن قانونی جرم بوده و کاهش تعداد آنها نیازمند برخورد قاطع  با مافیا و سوءاستفاد‌ه‌کنندگان است. عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه برای ساماندهی کودکان کار با خلا قانونی مواجه هستیم و نیاز است قانون جامعی در این زمینه تدوین شود، خاطرنشان کرد: قانون حمایت از کودکان و نوجوانان مصوب سال 1381 بوده که تمامی مسایل کودکان و نوجوانان به صورت جامع و کامل، در آن پیش‌بینی نشده است بنابراین نیاز است قانون جامع و کاملی تدوین و تمامی مسایل و مشکلات کودکان به ویژه تشدید مجازات‌ها برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های جنسی از کودکان در آن لحاظ شود.

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.