×

کاهش 4 8 درصدی تلفات اعتیاد در شش ماهه نخشت سال جاری

کاهش 4 8 درصدی تلفات اعتیاد در شش ماهه نخشت سال جاری

پزشکی قانونی کل کشور اعلام کرد در شش ماهه نخست سال جاری یکهزار و 527 نفر بر اثر اعتیاد در کشور جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات اعتیاد یکهزار و 604 نفر بود، 4 8 درصد کاهش یافته است

کاهش-4-8-درصدی-تلفات-اعتیاد-در-شش-ماهه-نخشت-سال-جاری وکیل 

 پزشکی قانونی کل کشور اعلام کرد: در شش ماهه نخست سال جاری یکهزار و 527 نفر بر اثر اعتیاد در کشور جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات اعتیاد یکهزار و 604 نفر بود، 4.8 درصد کاهش یافته است.

 نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، در شش ماهه نخست سال جاری از کل تلفات اعتیاد در کشور یکهزار و 361 نفر مرد و 166 نفر زن بودند. این در حالی است که آمار مردان فوت شده بر اثر اعتیاد در نیمه نخست سال گذشته یکهزار و 451 و تعداد زنان 153 نفر بود.

در این مدت استان‌های تهران با 349، فارس با 179 و اصفهان با 101 فوتی بیشترین و استان‌های خراسان جنوبی با هشت، مازندران و ایلام هر کدام با نه و گلستان، سمنان و بوشهر هر کدام با 12 فوتی کمترین آمار تلفات اعتیاد را داشته اند.

بر اساس این گزارش در نیمه نخست امسال از کل تلفات اعتیاد یکهزار و 337 نفر بر اثر مصرف مواد مخدر و 190 نفر بر اثر مصرف مواد محرک جان خود را از دست داده اند.

همچنین در این مدت بیشترین آمار مرگ بر اثر سوءمصرف مواد مخدر با 290 فوتی در مرداد ماه و کمترین آن با 205 فوتی در فروردین ماه ثبت شده است.

گفتنی است آمار تلفات اعتیاد در شهریور ماه برابر با 252 فوتی بوده است که 221 نفر از آنان مرد و 31 نفر زن بودند.

منبع : خبرگزاری میزان

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.