×

سازمان سنجش نحوه برگزاری آزمون وکالت را تایید کرده است

سازمان سنجش نحوه برگزاری آزمون وکالت را تایید کرده است

رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری (اسکودا) گفت آزمون وکالت 97 که روز جمعه نهم آذر ماه برگزار شد، طبق ارزیابی سازمان سنجش و نهاد وکالت از حیث نظم برگزاری و دقت بسیار مثال زدنی بوده است

سازمان-سنجش-نحوه-برگزاری-آزمون-وکالت-را-تایید-کرده-است

رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری (اسکودا) گفت: آزمون وکالت 97 که روز جمعه نهم آذر ماه برگزار شد، طبق ارزیابی سازمان سنجش و نهاد وکالت از حیث نظم برگزاری و دقت بسیار مثال زدنی بوده است.

مرتضی شهبازی نیا روز سه شنبه در نشست خبری افزود: کلید آزمون وکالت هنوز در اختیار اتحادیه کانون وکلا قرار نگرفته است و تا پیش از انتشار رسمی کلید سوالات این آزمون نمی توانیم در خصوص اشکالات احتمالی آن اظهارنظر کنیم.

وی ادامه داد: ایرادهای مطرح شده به نسبت سال های گذشته بسیار کم است و سوال اشتباه تقریبا در این دوره منعکس نشده است.

شهبازی نیا اظهار داشت: اینکه سوال اختلافی داریم هنوز مشخص نیست و سوال اختلافی زمانی است که دو گزینه صحیح باشد و اینکه احتمال صحت دو گزینه وجود داشته باشد نیز در این سوال هایی که غیررسمی منتشر شده و ما دیدیم، نبود.

رئیس اتحادیه وکلا گفت: اگر احیانا سوالی اشتباه باشد، هیچ ابایی نداریم سوال را خارج کنیم. سابقا هم انجام شده و بوده که سوالی اشکال یا ایراد فنی داشته و آن سوال کنار گذاشته شده است. حتی اینکه اگر سوالی اختلافی بوده هر دو گزینه را گزینه قابل قبول اعلام کرده ایم.

* کانون های وکلا خودگردان هستند

وی اظهار داشت: نهاد وکالت به عنوان نهاد مدنی، مدافع حاکمیت قانون است و تلاش دارد ارزش های حقوق بشری، حقوق شهروندی و مردم سالاری در جامعه محقق شود. کانون های وکلا خودگردان هستند، بودجه عمومی ندارند و از طریق حق عضویت اعضا اداره می شوند؛ بنابراین با محدودیت های مالی خیلی جدی روبرو هستیم.

* الحاق مرکز مشاوران به کانون های وکلا را می پذیریم

شهبازی نیا در پاسخ به سوالی مبنی بر پیشنهاد الحاق مرکز مشاوران قوه قضائیه به کانون های وکلای دادگستری گفت: وجود دو نهاد موازی را با حقوق ملت مغایر می دانیم و از این منظر، اگر چه پذیرش افرادی که توسط نهاد دیگری تربیت شده اند، از نظر حقوقی و کیفیت آموزش مشکل است ولی با قبول تبعات منفی الحاق را می پذیریم.

وی اضافه کرد: قوه قضائیه و مجلس هم درک کرده اند که وجود نهاد موازی صلاح نیست و البته مطابق قانون اساسی هم نیست.

شهبازی نیا در پاسخ به سوال مبنی بر راه یافتن طرح جامع وکالت در صحن علنی مجلس گفت: اگر این امر اتفاق بیافتد قطعا خلاف قانون اساسی و آیین نامه داخلی مجلس است و بعید می دانم از مجلس که چنین کاری کنند.

وی اظهار داشت: احتمالا این مطلب شایعه ای است که از ناحیه افرادی خاص مطرح شده است که احتمالا به دنبال مقاصد سیاسی هستند.

رئیس اسکودا در پاسخ به سوالی در مورد زمان اعلام نتایج آزمون وکالت گفت: تاریخ دقیقی نمی توان اعلام کرد اما حدودا در دی ماه نتایج آزمون اعلام خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر تغییر ساختاری برای برگزاری آزمون مدنظر و در دست بررسی نیست مگر اینکه در قانون تغییری ایجاد شود. بنابراین آزمون به همین کیفیت فعلی در سال آینده برگزار خواهد شد.

منبع : ایرنا

    

پست های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.