×

ممنوعیت شرکت وکلای دادگستری در آزمون وکالت

ممنوعیت شرکت وکلای دادگستری در آزمون وکالت

ممنوعیت شرکت وکلای دادگستری در آزمون وکالت

ممنوعیت-شرکت-وکلای-دادگستری-در-آزمون-وکالت

در جلسه شورای اجرای اسکودا تصویب شد، توزیع کارت آزمون از طریق کانون‌ها دریافت هزینه ثبت نام از طریق کارت‌ اعتباری ممنوعیت شرکت وکلای دادگستری در آزمون وکالت

جلسه شورای اجرایی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران برگزار شد و مواردی در خصوص برگزاری آزمون وکالت تصویب شد.

به گزارش ایسنا، در جلسه شورای اجرایی که روز پنج شنبه (31 تیرماه) در ساختمان اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران برگزار شد، درباره بند اول دستور جلسه - بررسی نظریه کمیسیون منتخب بررسی تغییر نحوه برگزاری آزمون- تصویب شد:

اولاً: دریافت هزینه ثبت نام از طریق کارت‌های اعتباری خواهد بود و به این ترتیب به محض اقدام داوطلب برای ثبت نام در یکی از مراحل آن هزینه بلافاصله به حساب اتحادیه واریز خواهد شد.

ثانیاً: نحوه توزیع کارت به روش سابق و از طریق کانون‌ها باشد. در عین حال مقرر شد که به سازمان سنجش اعلام شود در بررسی موارد اسکن شده ارسالی پیش از صدور کارت دقت کامل معمول دارد بدیهی است به هر حال ثبت نام داوطلبانی که در آزمون پذیرفته شده‌اند منوط به آن خواهد بود که کانون‌های مربوط صحت و اصالت مدارک آنها را احراز کنند.

ثالثاً: ثبت نام و شرکت وکلای دادگستری عضو کانون‌های وکلا در آزمون ممنوع است.

شورای اجرایی در این جلسه تصمیم گیری کرد: ادبیات فارسی، زبان خارجه، آئین نگارش حقوقی، زبان عربی در حد استفاده از متون، قواعد فقه، مباحثی از قوانین مختلف که فعلا در آزمون مطرح نمی‌شود (از جمله امور حسبی، حقوق ثبت، مباحث مربوط به وکالت دادگستری، حقوق کار، حقوق محیط زیست و امثال اینها) باید حتماً در آموزش کارآموزان وکالت منظور شود. بدیهی است رعایت اولویت‌ها و نیز آموزش تخصصی هر یک از موارد - به نحوی که حجم آموخته‌های کلی و مواردی که هر فرد به لحاظ علاقه خاص به طور تخصصی به آن می‌پردازد با مدت کارآموزی و امکانات کانون‌ها سازگار باشد - قطعاً باید مورد توجه قرار گیرد. بنابراین مقرر شد موارد مذکور در دستور هیات عمومی همایش مازندران قرار گیرد و سپس در صورت تصویب هیات عمومی راهکارهای اجرایی این موارد در شورای اجرایی بررسی و تصویب شود.

شورای اجرایی در خصوص بند دوم دستور جلسه مبنی بر"عدم تشکیل جلسه شورای اجرایی در ماه مبارک رمضان" به اتفاق آرا این موضوع را تصویب کرد. بنابراین جلسه بعد در آخرین پنج شنبه شهریور ماه یعنی 25 شهریور برگزار خواهد شد.

بند سوم دستور جلسه به هر نوع مطلب دیگری که کانون‌های وکلا لازم بدانند اختصاص داشت که مختاری مسئول امور انفورماتیک کانون فارس گزارشی از اتوماسیون امور کانون‌های عضو اتحادیه ارایه کرد و توصیه شد هیات‌های مدیره نماینده انفورماتیک خود را به جلسه شورای انفورماتیک در تاریخ 12 مرداد اعزام کنند.

همچنین پیشنهاد کانون آذربایجان شرقی در مورد اینکه هرگاه افراد مشمول ماده 18 لایحه استقلال از کانونی تقاضای صدور پروانه وکالت یا کارآموزی می‌کنند کانون مذکور به منظور احراز حسن شهرت از کلیه کانون‌های سراسر کشور وضعیت سوابق ایشان را استعلام کند و کانون‌های طرف استعلام مکلف به پاسخ دقیق و صریح باشند، مطرح و تصویب شد.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.