×

زیر میزی پزشکان تخلف انتظامی است

زیر میزی پزشکان تخلف انتظامی است

زیر میزی پزشکان جرم تلقی نمی‌شود بلکه یک تخلف انتظامی و در وضعیت موجود از دادسرای انتظامی و نظام‌پزشکی این موضوع پیگیری می‌شود

زیر-میزی-پزشکان-تخلف-انتظامی-است

خبرگزاری تسنیم: عضو هیئت علمی دانشکده حقوق دانشگاه آزاد تهران مرکز گفت: زیر میزی پزشکان جرم تلقی نمی‌شود بلکه یک تخلف انتظامی و در وضعیت موجود از دادسرای انتظامی و نظام‌پزشکی این موضوع پیگیری می‌شود.

منصور رحمدل ،‌عضو هیئت علمی دانشکده حقوق دانشگاه آزاد تهران مرکز در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در خصوص زیرمیزی پزشکان اظهار داشت:  رشوه‌خواری یا ارتشاء کنایه از پرداخت پول یا چیزی به کسی‌است تا وی در مقابل کاری را برای طرف که معمولاً غیرقانونی است را انجام دهد.به پول یا چیزی که در این راه پرداخت می‌شود رشوه اطلاق می‌شود. گاهی تشخیص پاداش و رشوه از یک دیگر مشکل‌است.

وی ادامه داد: در قانون برای رشوه گرفتن مقررات وضع شده است در واقع در مقررات کیفری یکی از ایرادات این است که برای برخورد با این امر برای افراد دولتی و در بدنه دولت در نظر گرفته شده است که پزشکان کارمند دولت نبوده بنابراین زیرمیزی گرفتند برای آنها جرم تلقی نمی‌شود.

عضو هیئت علمی دانشکده حقوق دانشگاه آزاد تهران مرکز افزود: این خلاء در قانون وجود داشت تا اینکه باعث شد برای جلوگیری از فساد در مقررات داخلی بخش‌های خصوصی نیز که شامل پزشکان می‌شود از این مستثنی نباشند. زیر میزی پزشکان  جرم تلقی نمی‌شود بلکه یک تخلف انتظامی و در وضعیت موجود از دادسرای انتظامی این موضوع پیگیری می‌شود. بدین مفهوم که هرگاه شهروندی از طبیبی بابت زیرمیزی در سازمان نظام پزشکی شاکی شد. برخورد با پزشک متخلف را در دادسرای نظام‌پزشکی رسیدگی شده و مانند سایر تخلفات با متخلفان برخورد قانونی می‌کند.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.