×

اقلام ممنوع همراه مسافران خارجی تشریح شد-5 سال ممنوع الخروجی برای مسافران حامل مواد مخدر

اقلام ممنوع همراه مسافران خارجی تشریح شد-5 سال ممنوع الخروجی برای مسافران حامل مواد مخدر

فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور گفت چنانچه هر تبعه ایرانی با هر قصدی اقدام به حمل یا قاچاق مواد مخدر به هر میزان در فرودگاه ‌های کشور کند و دستگیر شود، گذرنامه وی باطل و از یک سال تا 5 سال ممنوع ‌الخروج می‌شود

اقلام-ممنوع-همراه-مسافران-خارجی-تشریح-شد-5-سال-ممنوع-الخروجی-برای-مسافران-حامل-مواد-مخدر

فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور گفت: چنانچه هر تبعه ایرانی با هر قصدی اقدام به حمل یا قاچاق مواد مخدر به هر میزان در فرودگاه ‌های کشور کند و دستگیر شود، گذرنامه وی باطل و از یک سال تا 5 سال ممنوع ‌الخروج می‌شود.  

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ مهری فرمانده پلیس فرودگاه های کشور با اشاره به عملیات حج عمره، اظهار داشت: این عملیات از 25 دیماه سال گذشته آغاز و بنا به اعلام سازمان حج و اوقاف تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.
 
وی به اعزام 474 هزار و 177 نفر از طریق 19 ایستگاه پروازی به سرزمین وحی طی این مدت اشاره کرد و افزود: فرودگاه مهرآباد با 43 درصد بیشترین پروازها را به خود اختصاص داده است.
 
فرمانده پلیس فرودگاه های کشور ادامه داد: روزانه دو هزار و 880 نفر به سرزمین وحی اعزام و نیز به صورت میانگین  9 پرواز به کشور عربستان انجام می‌شود.
 
وی با اشاره به جاسازی های متفاوت از سوی زائران، به آنها توصیه کرد: از حمل هرگونه موادمخدر حتی به میزان یک گرم پرهیز کنند، زیرا پلیس در بازرسی‌های تخصصی خود قادر به کشف هرگونه جاسازی مواد مخدر از سوی زائران است.
 
سرهنگ مهری به استقرار پلیس مجرب، متخصص و چهره زن در مبادی ورودی وسایل همراه و غیر همراه زائران و نیز استفاده از تجهیزات فنی و دستگاه‌های موادیاب اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی مطابق قانون از ادامه سفر مسافران پروازهای داخلی و یا خارجی اعم از سیاحتی و زیارتی که برای مصرف خود حتی یک گرم موادمخدر حمل کنند، جلوگیری و پس از تحویل گذرنامه و بلیط زائر مزبور به سازمان حج و زیارت؛ وی به دستگاه قضایی معرفی می‌شود.
 
فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور با اشاره به اینکه پلیس عربستان طی چند سال گذشته، هیچ زائر حج عمره و تمتع را به اتهام حمل موادمخدر دستگیر نکرده است، افزود: این موفقیت، حاصل تلاش و حضور پر رنگ پلیس فرودگاه‌ها در جلسات توجیهی کاروان ها، آموزش همگانی، تبلیغات و هشدارهای پلیسی است که این امر نشانگر عزت مندی نظام جمهوری اسلامی ایران در آنسوی مرزهاست.
 
وی ادامه داد: طبق این قانون، چنانچه هر تبعه ایرانی با هر قصدی اقدام به حمل یا قاچاق مواد مخدر به هر میزان در فرودگاه‌های کشور دستگیر شود، گذرنامه وی باطل و از یک سال تا 5 سال ممنوع ‌الخروج می‌شود.
 
سرهنگ مهری افزود: برای بار دوم، چنانچه فرد به هر مقداری که مواد مخدر داشته باشد اگر در پرواز خارجی دستگیر شود گذرنامه وی باطل و از 5 تا 15 سال ممنوع‌ الخروج می ‌شود.
 
سرهنگ مهری، میانگین سن دستگیرشدگان را بیش از 50 سال عنوان کرد و گفت: تمام دستگیرشدگان، با توجه به سن بالای آنها، موادمخدر را برای مصرف خود، حمل می‌کردند.
 
وی با بیان اینکه همراه داشتن برخی از داروهای درمانی در عربستان جرم است، گفت: دارویی مانند متادون و ترامادول که در کشورمان برای معتادان پرخطر استفاده می‌شود، در این کشور ممنوع و جرم است و افرادی که آن را به همراه داشته باشند در فرودگاه آن کشور دستگیر خواهند شد.
 
سرهنگ مهری در ادامه از ممنوعیت حمل هرگونه محلول و آشامیدنی از قبیل آب معدنی، انواع شربت، محلول خاکشیر، آبغوره و آب لیمو از سوی زائران بیت الله الحرام به کشور عربستان خبر داد و افزود: در صورت مشاهده حمل هرگونه آشامیدنی، پلیس از حمل آن جلوگیری خواهد کرد.
 
فرمانده پلیس فرودگاه های کشور از زائران خواست از حمل هر نوع داروی روانگردان در هنگام ورود به کشور عربستان خودداری کنند و در صورت بیماری و نیاز به مصرف داروی خاصی حتی استفاده قرص های آرام بخش و کدئین دار حتماً باید نسخه پزشک را به همراه داشته باشند.
 
وی از مدیران و پزشکان کاروان‌ها خواست ضمن توجیه زائران از آنها بخواهند از حمل متادون و ترامادول به عربستان خودداری کنند.
 
فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور تصریح کرد: ادامه روند کنترل جدی مسافرانی که قصد خروج از کشور را دارند از برنامه های مهم پلیس فرودگاه‌ها است بنابراین شایسته نیست که شأن جمهوری اسلامی ایران به علت خطای عده کمی، خدشه دار شود. 
 
 

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.